WooCommerce-verkkokauppa –
9 syytä valita WooCommerce

Uusia verkkokauppoja perustetaan päivittäin, eikä niiden kauppiailla ole pulaa vaihtoehdoista alustan valinnassa. Suosituimpia tarjolla olevia alustoja ovat mm. Shofpify, Magneto, MyCashflow ja WooCommerce. Tässä artikkelissa käymme läpi 9 syytä valita WooCommerce verkkokauppa. 

Mikä on WooCommerce?

WooCommerce on verkkokauppa-alusta ja WordPressissä käytettävä lisäosa ja järjestelmä, joka perustuu avoimeen lähdekoodiin. Tällä hetkellä lähes neljä miljoonaa (3 876 748) verkkokauppaa käyttää WooCommercea verkkokauppa-alustana. WooCommerce on myös Suomessa käyetyin verkkokauppa-alusta. Se on hyvä valinta uusille verkkokauppiaille, koska se yhdistää käytön helppouden uskomattomaan tehoon, joustavuuteen ja monipuolisiin lisäominaisuuksiin. 

9 syytä valita WooCommerce-verkkokauppa

Seuraavaksi käymme läpi WooCommercen hyödyt ja 9 syytä valita WooCommerce verkkokauppa-alustaksi.

1. WooCommerce hinnoittelu

Kun uusi verkkokauppias valitsee alustan, hinta on hänelle todennäköisesti tärkeä tekijä valintaa tehdessään. Verkkokauppa-alustojen hinnat vaihtelevat täysin ilmaisesta moniin tuhansiin euroihin vuodessa. Yllättävää hinnoittelussa on se, että hintaero ei välttämättä liity sovelluksen kykyyn suoriutua.  

WooCommerce kilpailee johtavien yritysten verkkokauppa-alustojen kanssa, mutta sen ollessa ilmainen, mikä tahansa yritys voi hyödyntää sen ominaisuuksia joutumatta sitoutumaan kalliisiin sopimuksiin tai lisensseihin. On hyvä kuitenkin pitää mielessä, että tietyt kolmansien osapuolien maksusovellukset tai muut laajennukset saattavat olla maksullisia. 

Kuvassa henkilö maksamassa maksukortilla Woocommerce-verkkokaupassa

2. Verkkosivut ja verkkokauppa löytyvät samasta osoitteesta

WooCommerce ja WordPress toimivat loistavasti yhdessä, sillä WooCommerce on alunperin WordPressin laajennus. Tämä tarkoittaa sitä, että verkkosivusto ja verkkokauppa yhdistyvät saumattomaksi kokonaisuudeksi.
Miljoonat yritykset käyttävät WordPressiä verkkosivujensa julkaisu- ja hallintajärjestelmänä, sillä se on nopea, turvallinen ja helppo käyttää. WooCommerce perii WordPressin vahvuudet, ja käyttää niitä rakentamaan maailmanluokan verkkokauppakokemuksen sekä kauppiaille että heidän asiakkailleen. 

3. WooCommerce-verkkokauppa on modulaarinen

Aivan kuten WordPress, myös WooCommerce sisältää monipuoliset ominaisuudet, joita voidaan laajentaa eri lisäosien avulla. Yritykset, jotka käyttävät WooCommercea, hyötyvät kahdesti tästä modulaarisuudesta: heillä on pääsy tuhansiin WordPress-laajennuksiin ja -teemoihin sekä satoihin verkkokauppakohtaisiin laajennuksiin, jotka on rakennettu vain WooCommercea varten.

Tämä tarkoittaa sitä, että verkkokauppa-alustan ulkoasu ja ominaisuudet muovautuvat tarpeidesi mukaan. Oikeilla lisäosilla WooCommercesta jokainen voi rakentaa täydellisen verkkokauppa-alustan omaan tarpeeseensa. 

4. WooCommerce kasvaa yrityksesi tahdissa

Verkkokauppa-alustaa valittaessa kannattaa miettiä yrityksesi tulevaisuutta. Aluksi verkkokauppa saattaa olla pieni, mutta ajan myötä se saattaa kasvaa. Verkkokauppa-alustaa valittaessa tulee valita alusta, joka pystyy sekä tukemaan kaupan kasvua että tarjoamaan yksinkertaisen tavan päästä alkuun verkkokaupan kanssa. 

WooCommerce tukee kaikenkokoisia verkkokauppoja, kotimaisia ja kansainvälisiä. Verkkokauppojen koot vaihtelevat muutamasta tuotteesta tuhansiin tuotteisiin, tai muutamasta päivittäisestä ostajasta satoihin ostajiin sekunnissa. Verkkokaupan kasvaessa tulee myös huomioida, että webhotelli (esimerkiksi Hostingpalvelu) tukee kasvua ja lisääntynyttä kävijämäärää.  

5. Mahdollisuus erilaisiin integraatioihin

WooCommerce voidaan integroida erilaisiin järjestelmiin (esim. CRM- tai ERP-järjestelmät). Integraatioiden avulla voidaan tehostaa työskentelyä vähentämällä manuaalista työtä. Integraatiot onnistuvat helposti, sillä suosituimpiin järjestelmiin integraatiot ovat jo valmiina asennettaviksi. Avoimen rajapinnan ansiosta WooCommercella ei ole rajoituksia siitä, mihin kaikkiin järjestelmiin sen voi integroida. 

6. Maailmanluokan sisällönhallinta

Sisältö on tärkeä osa verkkokaupan markkinointia, myynnin optimointia ja hakukoneoptimointia. WordPress ja WooCommerce tarjoavat yhdessä laajan valikoiman sisällönhallintavaihtoehtoja, kuten blogit, aloitussivut, sähköpostimarkkinointi ja tuotekuvaukset. WooCommercen kanssa yhteensopivat SEO-laajennukset, kuten Yoast WooCommerce SEO, auttavat kauppiaita optimoimaan sisällön hakukoneisiin sopivaksi. 

7. Tehokas ja monipuolinen kävijäseuranta

Mitä enemmän tiedät asiakkaistasi ja heidän tavoistansa olla vuorovaikutuksessa kauppasi ja sen tuotteiden kanssa, sitä parempi. WooCommerce tarjoaa laajan valikoiman analytiikkaa, joka näkyy selkeässä käyttöliittymässä. Lisäksi WooCommerce on mahdollista integroida ulkoisiin analysointipalveluihin, kuten Googlen kävijäseurantaan eli Google Analyticsiin

8. WooCommerce on luotu myyntiä varten

WooCommerce on suunniteltu myymään ja se sisältää kaiken, mitä uusi verkkokauppias tarvitsee päästäkseen toimintaan: 

  • Yli 60 maksunvälitysvaihtoehtoa, jotka voidaan helposti integroida kauppaan.
  • Useita lähetysmenetelmiä konfiguroitavilla lähetysalueilla ja lähetysluokilla.
  • Intuitiivinen järjestelmä varastonhallintaan, palautuksiin, tilausten hallintaan, sähköpostien hallintaan ja kaikkeen muuhun, jota kauppias tarvitsee verkkokaupan tehokkaassa hallinnassa.
  • Maailmanluokan dokumentaatio ja analytiikka, jotka tarjoavat ohjeita uusille verkkokauppiaille ja ohjaavat kaupan kehityksessä. 

9. WooCommerce kehittyy jatkuvasti

Sekä WooCommerce että WordPress ovat avoimen lähdekoodin järjestelmiä, mikä tarkoittaa, että kauppiaat tai heidän palveluntarjoajansa voivat vapaasti muuttaa tai lisätä ydinominaisuuksia, rakentaa uusia laajennuksia tai luoda mukautettuja teemoja sivustoilleen. Joillekin vähemmän suosituille verkkokauppasovelluksille on vaikea löytää osaavia kehittäjiä ja laskukin on yleensä sen mukainen.

Alustan suosio ja avoin lähdekoodi varmistavat sen, että järjestelmiä jatkokehitetään todella aktiivisesti. Valitessasi WooCommercen, sinulla ei siis ole huolta siitä, että järjestelmä jäisi kehityksen jalkoihin. 

Miksi valita WooCommerce-verkkokauppa? Hyödyt valinnalle

Yhteenveto: Miksi siis valita Woocommerce-verkkokauppa?

WooCommerce tarjoaa täydellisen ratkaisun verkkokaupalle, joka on kustannustehokas, helppokäyttöinen ja joka mukautuu yrityksen liiketoiminnan tarpeisiin. 

Voit lukea lisätietoja WooCommercesta heidän sivuiltaan tai kysy meiltä lisää siitä, millainen ratkaisu voisi sopia parhaiten yrityksesi tarpeisiin.  

Alina Venermo kuva

Kysy minulta lisää!

Alina Venermo
Yrittäjä, CEO
alina.venermo@folcan.fi
+358 50 357 3684

Lue lisää digimarkkinoinnista Folcanin blogista

Instagram ohje – Perusteet yrityksille

Instagram on muodostunut yhdeksi nykypäivän modernin markkinoinnin kulmakivistä, jota jokainen yritys voi hyödyntää liiketoimintansa kehittämiseen yritysmuodosta riippumatta. Instagram tarjoaa orgaanisen näkyvyyden kasvun, edullista mainontaa ja tukee kokonaisvaltaista markkinointia. Folcanin Instagram ohje -blogisarjassa puolestaan

Lue lisää »