Tuotteita nimetessäsi huomioi avainsanatutkimuksessa esille nousseet termit sekä nimien selkeys ja oleellisuus.
Eli tuotenimen tulisi sisältää oleellisin tieto tuotteesta ja se tulisi olla kirjoitettu oikealla kielellä virheettömästi. Nämä asiat vaikuttavat sekä asiakkaan käyttäjäkokemukseen että hakukonenäkyvyyteen.
Tyypillisesti verkkosivuilla jokaisella tuotteella on sekä lyhyt että pitkä tuotekuvaus. Lyhyissä tuotekuvauksissa esitellään tuote lyhyesti mahdollisimman ytimekkäästi ja relevantisti, jotta asiakkaalle on selvää jo heti alkuun mistä on kyse. Samalla hakukone lukee lyhyen tuotekuvauksen käyttäen sitä hyödykseen.
Pitkissä tuotekuvauksissa avataan tuotteen tai palvelun tietoja tarkemmin, jotta asiakas saa kaiken tarpeellisen tiedon tuotteesta vaikuttaen ostopäätöksen tekemiseen.
Käyttäjäkokemuksen lisäksi tässä kohtaa tulee huomioida tutkimuksen mukaisten avainsanojen sisällyttäminen tuotekuvauksiin, sillä niiden käyttäminen tuotekuvauksissa vaikuttaa positiivisesti orgaaniseen hakukonenäkyvyyteen.
Huom! Yksi tyypillisistä verkkokaupan virheistä on tuotekuvausten kopiointi. Sinun tulisi kirjoittaa jokainen tuotekuvaus omin sanoin peilaten tuotteen avainsanoihin, sillä hakukoneet tyypillisesti rankaisevat duplikaatteja tiputtamalla näitä hakutuloksissa alaspäin.