Hakukoneoptimointi (SEO)

Hakukoneoptimoinnin avulla löydyt ennen kilpailijoitasi Googlesta ja kasvatat myyntiäsi.

Hakukoneopitmointi logo musta - näyttö, josta nousee raketti

Hakukoneoptimointi tehostaa markkinointia
ja toimii työkaluna myynnin kasvattamiseen

Hakukoneoptimointi on jatkuva prosessi, joka tähtää nostamaan sijoitustasi Googlessa ja tuomaan ostavia asiakkaita sivuillesi. Oikein toteutettuna hakukoneoptimointi tuo tuhansia potentiaalisia asiakkaita sivuillesi ja lisää toteutuneen kaupan määrää. Hakukoneoptimointi luo pohjan yrityksesi digimarkkinointistrategialle ja tehostaa samanaikaisesti kaikkia tekemiäsi markkinoinnin toimenpiteitä verkossa. 

Muista, että sijoituksesi Googlessa eivät koskaan pysy muuttumattomina. 

Ne joko laskevat tai nousevat, jatkuvasti. Sinä päätät, kumpaa ne tekevät.

1 %
Hakee tietoa Googlesta ennen ostopäätöksen tekoa
1 %
Lukee vain Googlen ensimmäisen sivun
1 %
Näistä hauista on lokaaleja hakuja

Miksi Hakukoneoptimointi?

Lisää verkkosivujenne kävijämäärää – Nouseminen hakutuloksissa oikeilla hakusanoilla tuo lisää laadukkaita kävijöitä sivustollesi. 

Mahdollistaa markkinointinne kehittämisen dataan pohjautuen – Lisääntyneen kävijämäärän ansiosta myös verkkosivuilta saatavan datan määrä kasvaa. Näin pystyt tarkkailla, missä kohtaa asiakkaasi poistuvat sivustoltasi ja mistä he tykkäävät sivustollasi.

Tehostaa kaikkea markkinointiasi – Lisääntyneen verkkosivustosi liikenteen ja keräty datan ansiosta pystyt vaikuttamaan, mitä toimintoa kohti sivustosi kävijät ohjataan ja millaiseksi he kokevat tämän matkan. Hakukoneoptimointi on avain oikeiden asiakkaiden löytämiseksi ja tuomiseksi sivustollesi, vieläpä orgaanisesti.

Kasvattaa liikevaihtoasi – Lisääntynyt kävijämäärä, kerätty data ja tehostettu markkinointi tähtäävät kaikki johdattelemaan asiakasta kohti ostopäätöstä.

Hakukoneoptimointi tuo siis potentiaalisia asiakkaita sivuillesi ja auttaa sinua konvertoimaan nämä asiakkaat ostaviksi asiakkaiksi.

Mistä hakukoneoptimointi koostuu?

Hakukoneoptimointi eli SEO (Search Engine Optimization) tarkoittaa sivujen optimoimista hakukoneiden ohjeistuksien mukaisesti, jotta sivustosi sijoitus nousee Googlessa tuoden lisää potentiaalisia asiakkaita sivustollesi. 

Hakukoneoptimoinnin avulla löydyt ennen kilpailijoitasi Googlesta.

Hakukoneoptimoinnin eri osa-alueet: 

  • Oikeiden hakusanojen selvitys – Avainsanatutkimus luo pohjan sivuston optimointia varten. 
  • Hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto – Hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto toteuttaa sivujen sisällön valittujen hakusanojen perusteella / mukaisesti. 
  • Tekninen ja sisällön optimointi (On-Page) – Optimoi sivun vastaamaan hakukoneiden asettamia kriteereitä aiemmin määritettyjen hakusanojen mukaan lisäten hakukone- ja käyttäjäystävällisyyttä.
  • Linkitys (Ulkoinen ja sisäinen) – Ulkoinen linkitys toimii suosituksena sivustollesi ja sisäinen linkitys ohjaa potentiaalisen asiakkaasi kohti haluamaasi konversiota/toimenpidettä.

Haluatko tietää lisää hakukoneoptimoinnin eri osa-alueista? Lue lisää blogistamme!

Miten hakukoneoptimoinnin projekti etenee kanssamme?

Työskennellessämme yhdessä, projektissa yhdistyy sinun tietämyksesi omasta liiketoiminnastasi ja yrityksesi ostajapersoonista sekä meidän asiantuntijuutemme hakukoneoptimoinnista ja Google-näkyvyydestä.

Ennen hakukoneoptimointiprojektin aloitusta pidämme aina yhteisen palaverin, jossa käymme läpi sivuston tämänhetkisen tilanteen ja määritämme yhdessä tavoitteet projektin läpiviennille. Samalla määritämme projektin suuntaviivat ja virstanpylväät.

Näin saamme jo ennen projektin aloitusta määritettyä aikataulun projektille ja selkeät suuntaviivat.

Hakukoneoptimoinnin projekti Folcanilla sisältää

  1. Ilmainen nykytilan auditointi eli sivujen tarkastus
  2. Yhteinen aloituspalaveri 
  3. Avainsanatutkimus
  4. Toteutus (Sisällön optimointi ja tekninen optimointi)
  5. Julkaisu
  6. Tulosten seuranta
  7. Jatkokehitys kerätyn datan ja tuloksien avulla 

Haluatko ilmaisen arvion verkkosivujesi hakukoneoptimoinnin nykytilasta?

Ilmaisen auditoinnin ideana on antaa sinulle käsitys siitä, mikä verkkosivujesi hakukoneoptimoinnissa toimii tällä hetkellä ja mikä sivuston osa-alue vaatii vielä kehitystä. Samalla me saamme myös käsityksen siitä, miten me voimme parhaiten auttaa sinua kehittämään näkyvyyttäsi verkossa sekä tuomaan lisää ostohaluisia kävijöitä sivustollesi.

Analyysi ei sido sinua mihinkään. Lähetämme sen sähköpostiisi 3 päivän kuluessa pyynnöstä.

Mitä hakukoneoptimointi maksaa?

Hakukoneoptimoinnin hinnat vaihtelevat yleisesti paljon, koska hinnan muodostumiseen vaikuttavat monta eri tekijää. Siksi meidän kanssamme toteutettu hakukoneoptimointi tehdään aina yksilöitynä projektina, joka pohjautuu täysin sinun tarpeisiisi. Projekti on siis täysin räätälöitävissä, joten projektin laajuus ja hinta määräytyvät antamasi budjetin ja tavoitteiden perusteelta. Tyypillisesti projektimme kustantavat 1 000 – 3 000 €, joka on mahdollista joko maksaa suoraan tai jakaa 6kk seurantajaksolle.

Mikä kaikki vaikuttaa hakukoneoptimoinnin hintaan?

  • Verkkosivuston koko tai optimoitavien sivujen määrä  
  • Kuinka paljon sisältöä tuotetaan tai muokataan  
  • Sivuston teknisten ongelmien määrä ja laajuus  
  • Kuinka paljon sivusto vaatii lisää sisäisiä ja ulkoisia linkkejä  
  • Miten kovaa alan kilpailu hakusanoista on 
Hakukoneopitmointi logo musta - näyttö, josta nousee raketti

Yrityksesi arvojen mukainen lopputulos

Sinulla on paras tuntuma yrityksesi liiketoiminnasta, minkä takia on ensisijaisen tärkeää tuloksia tavoiteltaessa, että tuntemustasi yrityksestäsi saadaan sisällytettyä projektiin aikaisessa vaiheessa. Meillä taas on asiantuntijuus hakukoneoptimoinnista ja Google-näkyvyydestä, jonka ansiosta me pystymme tunnistamaan oikeat toimenpiteet yrityksellesi, jotta saavutat lisää näkyvyyttä ja pystyt konvertoimaan sen lisääntyneeksi kaupaksi.

Yhdistäessämme osaamisemme pystymme luomaan sinulle parhaan mahdollisen lopputuloksen, joka tehostaa yrityksesi markkinointia, nostaa sijoitustasi Googlessa ja auttaa sinua tekemään enemmän kauppaa verkkosivujenne kautta.  

Lue lisää digimarkkinoinnista Folcanin blogista

Instagram ohje – Miten julkaista sisältöä?

Instagram on muodostunut yhdeksi modernin markkinoinnin kulmakivistä, jota jokainen yritys voi hyödyntää liiketoimintansa kehittämiseen yritysmuodosta riippumatta. Instagram tarjoaa mahdollisuuden orgaanisen näkyvyyden kasvattamiseen sekä edullisen mainonnan hyödyntämiseen ja tukee kokonaisvaltaista markkinointia. Folcanin Instagram

Lue lisää »

Instagram ohje – Perusteet yrityksille

Instagram on muodostunut yhdeksi nykypäivän modernin markkinoinnin kulmakivistä, jota jokainen yritys voi hyödyntää liiketoimintansa kehittämiseen yritysmuodosta riippumatta. Instagram tarjoaa orgaanisen näkyvyyden kasvun, edullista mainontaa ja tukee kokonaisvaltaista markkinointia. Folcanin Instagram ohje -blogisarjassa puolestaan

Lue lisää »