Hakukoneoptimointi (SEO) - löydy Googlesta ennen kilpailijoitasi

Hakukoneoptimoinnin avulla löydyt Googlesta liiketoiminnallesi tärkeillä hakusanoilla ja ohjaat potentiaalisia asiakkaita kohti ostopäätöstä.

Hakukoneoptimointi tehostaa markkinointia ja toimii työkaluna myynnin kasvattamiseen

Hakukoneoptimointi eli SEO (Search Engine Optimization) on prosessi, jonka päämääränä on saada orgaanista näkyvyyttä yrityksellesi hakukoneissa ja parantaa verkkosivustosi käyttäjäkokemusta. Hakukoneoptimoinnin toimenpiteisiin lukeutuu mm. sivuston sisällön, tekniikan ja ulkoisten tekijöiden, kuten linkkien optimointi.

Oikein toteutettuna hakukoneoptimointi tuo tuhansia potentiaalisia asiakkaita sivuillesi ja lisää toteutuneen kaupan määrää.

Muista, että sijoituksesi Googlessa eivät koskaan pysy muuttumattomina. Ne joko laskevat tai nousevat, jatkuvasti. Sinä päätät, kumpaa ne tekevät. 

Miten hakukoneoptimoinnin projekti etenee kanssamme?

Hakukoneoptimoinnin projektissa yhdistyy sinun tuntemuksesi liiketoiminnastasi ja meidän asiantuntijuutemme Google-näkyvyyden parantamisesta. Kokonaisvaltainen hakukoneoptimoinnin projekti sisältää seuraavat vaiheet: 

1.

Ilmainen auditointi eli sivujen hakukoneoptimoinnin nykytilan kartoitus

Ilmaisen auditoinnin ideana on antaa sinulle käsitys siitä, mikä verkkosivujesi hakukoneoptimoinnissa toimii tällä hetkellä ja mikä sivuston osa-alue vaatii vielä jatkokehitystä. Käymme analyysin kanssasi läpi 30min palaverissa.

2.

Yhteinen aloituspalaveri

Hakukoneoptimointiprojekti alkaa yhteisellä palaverilla, jossa keskustelemme lisää liiketoiminnastasi ja asetamme yhdessä tavoitteet projektin läpiviennille. Samalla määritämme projektiin osallistuvien henkilöiden vastuualueet ja projektiaikataulun.

3.

Avainsanatutkimus

Avainsanatutkimuksen tavoitteena on tutkia ja määrittää, millä hakutermeillä yrityksesi kannattaa kilpailla Googlessa. Avainsanatutkimuksesta saatujen tulosten pohjalta määritetään jatkotoimenpiteet hakukoneoptimoinnille.

4.

Tekninen optimointi

Tekninen optimointi toteutetaan yleensä samanaikaisesti avainsanatutkimuksen kanssa, jotta sivuston tekniset muutokset kerkeävät vaikuttaa ennen sisältöjen optimointia. Teknistä optimointia voi olla mm. sivuston kompressointi, navigoinnin selkeytys, sivustokartan luonti tai JavaScriptin opitmointi.

5.

Sisällön optimointi

Kun avainsanatutkimus on toteutettu, siirrytään sivuston sisällön optimointiin. Sisällön optimointia voi olla mm. nykyisten sisältöjen läpikäynti ja optimointi tai täysin uusien sisältöjen luominen. Tehtävät toiminpiteet määritetään täysin yrityksesi nykytilan, tavoitteiden ja avainsanatutkimuksen tulosten perusteella.

6.

Tulosten seuranta ja jatkokehitys

Sivustosi optimointitoimenpiteiden jälkeen voimme jatkaa yhteistyötä seurannan ja jatkokehityksen merkeissä. Jatkokehitys on tärkeä osa hakukoneoptimointia, koska hakusijoituksista kilpailu muuttuu jatkuvasti sekä kilpailijoiden että Googlen toimesta. Jatkokehityksen toimenpiteitä voivat olla mm. analytiikkaraportit, kehityspalaverit tai konkreettiset kehitystoimenpiteet sivustolla.

Folcanilaiset nauravat tehdessä töitä - ota yhteyttä meihin ja katsotaan teidän verkkonäkyvyys kuntoon

Minkälaisia hakukoneoptimoinnin palveluita tarjoamme asiakkaillemme?

REKRY – Digital Marketing Specialist

Etsimme digitaalisen markkinoinnin moniosaajaa kasvamaan tiimiimme! Haluatko kasvaa kanssamme digitaalisen markkinoinnin huippuosaajaksi? Asiantunteva ja energinen digimarkkinoinnin tiimimme etsii vahvistusta monipuolisiin digimarkkinoinnin tehtäviin.  Työnkuvasi: Digital Marketing Specialistina Folcanilla pääset kehittämään ja haastamaan itseäsi

Lue asiakastarina

Miksi Hakukoneoptimointi?

Lisää verkkosivujesi kävijämäärää

Nouseminen hakutuloksissa oikeilla hakusanoilla tuo lisää laadukkaita kävijöitä sivustollesi.  

Mahdollistaa markkinointisi kehittämisen dataan pohjautuen

Lisääntyneen kävijämäärän ansiosta myös verkkosivuilta saatavan datan määrä kasvaa. Näin pystyt tarkkailla, missä kohtaa asiakkaasi poistuvat sivustoltasi ja mistä he tykkäävät sivustollasi. 

Tehostaa kaikkea markkinointiasi

Lisääntyneen verkkosivustosi liikenteen ja kerätyn datan ansiosta pystyt vaikuttamaan, mitä toimintoa kohti sivustosi kävijät ohjataan ja millaiseksi he kokevat tämän matkan. Hakukoneoptimointi on avain oikeiden asiakkaiden löytämiseksi ja tuomiseksi sivustollesi, vieläpä ilmaiseksi. 

Kasvattaa liikevaihtoasi

Lisääntynyt kävijämäärä, kerätty data ja tehostettu markkinointi tähtäävät kaikki johdattelemaan asiakasta kohti ostopäätöstä.

Hakukoneoptimointi tuo siis potentiaalisia asiakkaita sivuillesi ja auttaa sinua konvertoimaan nämä asiakkaat ostaviksi asiakkaiksi. 

1 %
Hakee tietoa Googlesta ennen ostopäätöksen tekoa
1 %
Lukee vain Googlen ensimmäisen sivun
1 %
Näistä hauista on lokaaleja hakuja

Mistä hakukoneoptimointi koostuu?

Hakukoneoptimointi eli SEO (Search Engine Optimization) tarkoittaa sivujen optimoimista hakukoneiden ohjeistuksien mukaisesti, jotta sivustosi sijoitus nousee Googlessa tuoden lisää potentiaalisia asiakkaita sivustollesi.

Hakukoneoptimointi luo pohjan yrityksesi digimarkkinointistrategialle ja tehostaa samanaikaisesti kaikkia tekemiäsi markkinoinnin toimenpiteitä verkossa.  

Hakukoneoptimoinnin avulla löydyt ennen kilpailijoitasi Googlesta.

Hakukoneoptimoinnin eri osa-alueet: 

  • Oikeiden hakusanojen selvitys
    Avainsanatutkimus luo pohjan sivuston optimointia varten. 
  • Hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto Hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto toteuttaa sivujen sisällön valittujen hakusanojen perusteella / mukaisesti. 
  • Tekninen ja sisällön optimointi (On-Page)
    Optimoi sivun vastaamaan hakukoneiden asettamia kriteereitä aiemmin määritettyjen hakusanojen mukaan lisäten hakukone- ja käyttäjäystävällisyyttä.
  • Linkitys (Ulkoinen ja sisäinen) 
    Ulkoinen linkitys toimii suosituksena sivustollesi ja sisäinen linkitys ohjaa potentiaalisen asiakkaasi kohti haluamaasi konversiota/toimenpidettä.

Artikkeleita hakukoneoptimoinnista

mikä on domain authority

Mikä on Domain Authority?

Vaikka kuinka optimoisit on-page SEO:a eli sivuston sisäistä hakukoneoptimointia, kuten sivun sisältöä, kuvia ja otsikoita, se ei välttämättä riitä sijoittumaan ensimmäiselle sivulle Googlen hakutuloksissa. Google

Lue lisää

Haluatko ilmaisen analyysin sivustosi hakukoneoptimoinnin nykytilasta?

Ilmaisen analyysin ideana on antaa sinulle kattava käsitys siitä, mikä on verkkosivustosi hakukoneoptimoinnin nykytila ja mitkä ovat ne toimenpitenpiteet, joilla sivuston näkyvyyttä voisi paranataa. Analyysi ei sido sinua mihinkään. Käymme analyysin kanssasi läpi 30min etäpalaverissa, minkä jälkeen  lähetämme analyysin sähköpostiisi.