Verkkomainonta

Nopeaa ja tuloksellista näkyvyyttä asiantuntijoiden avulla. Tarjoamme Google Ads, Facebook, Instagram ja LinkedIn verkkomainontaa.

Mitä on verkkomainonta?

Verkkomainonta pitää sisällään kaiken verkossa tapahtuvan maksetun mainonnan ja toimii tehokkaana mainonnan muotona, jossa kohderyhmäsi tavoitetaan nopeasti eri digitaalisia alustoja hyödyntäen.

Useiden mainoskanavien ja –muotojen joukosta yrityksesi tulisi valita tarkasti ne oikeat kanavat, joissa tavoitat kohderyhmäsi parhaiten ja sinulle sopivimmalla tavalla. Mainonnan kautta pyrit ohjaamaan kohderyhmääsi kulkemaan digitaalisella ostopolullaan eteenpäin, kohti yrityksesi palveluita ja tuotteita.

Meihin luottavat muun muassa...

Verkkomainonnan hyödyt

Verkkomainonnan avulla tuot nopeasti näkyvyyttä yrityksesi palveluille, tuotteille tai tapahtumille lisäten myyntiä.

  • Tavoittaa kohderyhmäsi nopeasti ja laajasti oikeassa paikassa oikeaan aikaan 
  • Mahdollistaa mainonnan kohdentamisen henkilöille, jotka todennäköisesti ovat kiinnostuneita tuotteistasi ja palveluistasi
  • Tavoittaa jo brändiisi törmänneitä henkilöitä (esimerkiksi verkkosivuvierailijasi) 
  • Suodattaa pois henkilöt, joita tuotteesi ja palvelusi eivät kiinnosta.
  • Mahdollistaa liiketoiminnan kehittämisen dataan perustuen
  • Lisätä verkkosivujen liikennettä
  • Lisätä myyntiä
  • Lisätä tunnettuutta
  • Luoda ja edistää näkyvyyttä 

Haluatko keskustella mainonnan vaihtoehdoista sinun yrityksesi näkökulmasta?

Varaa ilmainen digimarkkinoinnin konsultaatio, jossa keskitymme yrityksesi mainonnan mahdollisuuksiin.

Miksi valita Folcan toteuttamaan mainontaa?

Sujuva ja helppo yhteistyö

Panostamme viestinnän selkeyteen ja reagoimme nopealla aikataululla yhteydenottoihisi. Toimimme myös läpinäkyvästi, eli tiedät jo yhteistyön alusta alkaen, että missä mennään, mitä tehdään ja milloin tapahtuu.

Yksilöllistä palvelua

Toteutamme kaikki mainonnan projektit yksilöllisesti räätälöitynä. Emme käytä samaa mallia jokaisen asiakkaan kanssa, vaan mainonnan muoto ja sisältö määräytyy täysin yrityksesi kohderyhmiin, tarpeisiin ja budjettiin sopivaksi.

Tuloksellinen toiminta

Teemme mainontaa strategisesti ja tulospohjaisesti. Tutkimme, analysoimme ja kehitämme yrityksellesi toteuttamaamme mainontaa koko mainoksen elinkaaren ajan aina suunnittelusta mainoskampanjan lopettamiseen – Työ ei lopu julkaisuun. 

Koulutamme

Tarvittaessa koulutamme yrityksesi henkilöstön ylläpitämään mainontaa ja autamme mainonnan ongelmien ratkaisuissa.

Nuorekas ja dynaaminen yhteistyökumppani

Teemme työtämme intohimolla, asiakaslähtöisyys prioriteettina. Nuorekas tiimimme tuo mielellään myös uusia ideoita ja näkökulmia yrityksesi markkinointiin. Olemme ajan tasalla ja kehitämme osaamistamme vauhdilla muuttuvalla alalla jatkuvasti. 

Salomon tekee digimarkkinoinnin töitä portailla

Millaista mainontaa olet etsimässä?

Verkkomainontaa voi toteuttaa useassa eri kanavassa. Tähän alle olemme avanneet eri mainoskanavien hyötyjä. 

Halutessasi voit myös varata kanssamme tapaamisen, jossa keskustelemme yrityksesi tarpeista ja teemme ehdotuksen tarpeisiisi sopivista mainoskanavista. 

Google-mainonta - Näy Googlen hakutuloksissa

Google Adsin hakukonemainonnan (SEA, Search Engine Adverstising) avulla yrityksenne on löydettävissä, kun kohderyhmäsi hakevat kaltaisiasi toimijoita Google-hausta ja Mapsista. Maksat vain tuloksista, kuten kilkkauksista verkkosivustollesi tai puheluista yritykseesi. Hyvin toteutettu mainos voi tuoda yrityksellesi arvokkaita asiakkaita, sillä hakija hakee määrittelemilläsi termeillä jo valmiiksi eli on ainakin jotenkin kiinnostunut tuotteesi tai palvelusi aihepiiristä. 

Google Ads:issa mainostapoja on myös muita, tärkeimpinä Display-, Discovery- ja videomainonta. Display-mainonta kattaa ne mainokset, joita näet verkkosivuilla vieraillessasi esimerkiksi sivun reunassa bannereina. Discovery-mainokset sijoittuvat Googlen Discovery-aikajanalle, Gmailiin ja Youtuben etusivulle. Hakukonemainonnasta eroten näissä mainostyypeissä mainoksessa on tekstiosioiden lisäksi mahdollisuus käyttää kuvia. Videomainonta Google Ads:issa kattaa tärkeimpänä Youtube-mainonnan. Jos video välittäisi mainoksen viestiä parhaiten, kannattaa Youtube-mainontaa ehdottomasti harkita. 

Milloin Google-mainonta kannattaa?

Hakukonemainonta on yksi keskeisimmistä mainonnan muodoista, jota lähes jokainen suurempi yritys käyttää vähintään osana verkkomainontaansa. Google on internetin suosituin hakukone ja yksittäinen sivu, joten alustan relevanssia ei siis tarvitse epäillä. Google-mainonta sopii yrityksesi markkinointiin etenkin silloin, kun tavoitteenasi on löytää uusia asiakkaita. Hakukonemainonnan avulla voit olla varma, että mainostasi katseleva henkilö on edes hieman kiinnostunut jo valmiiksi aiheesta, sillä onhan hän kirjoittanut mainostasi vastaavan hakutermin hakukenttään. Tämä mainontamuoto sopii yrityksen alkutaipaleilta jo hyvin liikevoittoa tekevän yrityksen liikenteen ylläpitämiseen ja uusien asiakkaiden konvertoimiseen, sillä mainoskampanjat ja budjetit ovat mukautettavissa kaikkiin yrityksen elinkaaren vaiheisiin.

Google Adsin hyödyt

Lisää liikennettä sivustollesi

  • Laadukas liikenne lisää verkkomyyntiä, ajanvarauksia tai esimerkiksi postituslistalle liittymisiä. 
  • Liikenne koostuu etenkin hakukonemainonnassa suurelta osin potentiaalisista asiakkaista, jotka ovat jo valmiiksi kiinnostuneita tuotteistasi tai palveluistasi. 

Lisää yhteydenottoja ja liidejä

  • Mainokset sisältävät painikkeita, jotka ohjaavat kohderyhmääsi ottamaan yhteyttä yritykseesi esimerkiksi verkkosivujen, sosiaalisen median, sähköpostin tai puhelimen kautta.  

Lisää käyntejä liikkeessä 

  • Mainosten avulla asiakkaat löytävät sinut myös kartalta ja ohjaavat heidät vierailemaan fyysisesti liikkeessäsi. 

Tukee hakukoneoptimointia.

  • Google Ads –mainonta tukee hakukoneoptimointia, joka lisää orgaanista liikennettä verkkosivuillesi. Hakukoneoptimointi puolestaan tukee myös google-mainontaa, sillä mainonnan menestys ei riipu pelkästään mainostekstistä, vaan myös muun muassa laskeutumissivusta (mainoksen määränpää).

Facebook-mainonta

Myös usein somemainonnaksi kutsuttu Facebook-mainonta tarjoaa monipuoliset työkalut kasvattamaan yrityksesi näkyvyyttä ja tavoittamaan oikeat henkilöt konvertoitumaan asiakkaaksi. Facebookia käyttää päivittäin 1,62 miljardia käyttäjää maailmanlaajuisesti ja Suomessa n. 2 miljoonaa, joten tästä joukosta varmasti löytyy henkilöitä, joita oikeasti kiinnostaa yrityksesi tuotteet ja palvelut.

Samat kampanjat, jotka luot Facebookiin, saat näkyviin myös Instagramiin, joka on erityisesti nuoremmilla ikäluokilla aktiivisessa käytössä. 

Facebook-mainonnan avulla voit tavoittaa uusia asiakkaita tai keskittyä olemassa olevien asiakassuhteiden ylläpitämiseen ja lisämyyntiin.

Kenelle Facebook-mainonta sopii?

Facebook-mainonta sopii niin uusille kuin pitkään toiminnassa olleille yrityksille, sillä voit tarkasti määrittää kampanjoiden laajuuden ja tavoitteet sekä optimoida ne yrityksesi kohderyhmän, budjetin ja tarpeiden mukaisesti.  
 
Mainonnan etu on visuaalisuus ja mainos kannattaakin siksi myös rakentaa visuaalisuutta painottaen. 
 
Facebook-mainonnassa maksat näyttökerroista, mutta et paljoa, sillä keskiarvo alustalla näyttökertaa kohti on noin 0,07$ ja klikille 0,97$. Tätä halvempaa näkyvyyttä on vaikea löytää! 
 
Facebook-mainonta on sopiva mainontakanava sekä B2B- että B2C -palveluille ja tuotteille, muun muassa:

  • Asiantuntijapalveluille
  • Kuluttajatuotteille
  • Koulutuksille ja kursseille
  • Tapahtumille
  • Verkossa myytäville tuotteille
  • Muille verkkopalveluille

Facebook-mainonnan hyödyt

Tarjoaa kustannustehokkaan mainonnan muodon 

Facebook-mainontaan ei tarvitse sitoa suuria resursseja, sillä pienemmälläkin budjetilla voit tavoittaa kohderyhmäsi. Facebook tarjoaa monipuoliset kampanjoiden mukauttamiseen monipuoliset työkalut, joiden avulla yrityksellesi löytyy toimiva kokonaisuus.

Mahdollistaa mainosten näyttämisen oikealle kohderyhmälle

Facebook-mainonta on mahdollista kohdentaa mm. sijaintiin, demografiatietoihin, kiinnostuksen kohteisiin tai käyttäytymiseen perustuen.

Kasvattaa verkkosivustosi liikennettä ja lisää myyntiä

Mainosten avulla ohjaat kohderyhmäsi henkilöt siirtymään verkkosivustollesi vain nappia painamalla.

Parantaa yrityksesi tunnettuutta

Facebook-mainonta parantaa yrityksesi tunnettuutta tavoittamalla laajasti ihmisiä, jotka ovat todennäköisimmin siitä kiinnostuneita. 

Mahdollistaa liiketoiminnan kehittämisen dataan perustuen

Mainonnan raporttien mukana saat kattavan tiedon analytiikasta, joka kertoo sinulle esimerkiksi mainoksen sisällön toimivuudesta. Datan avulla voit kehittää mainostettuja tuotteita ja palveluita, sekä ymmärrät paremmin mitä yleisösi haluaa nähdä. 

Instagram-mainonta

Herätä yrityksesi tarina eloon, tavoita ostovalmiita henkilöitä ja luo yhteisöä yrityksesi ympärille.

Instagram-mainonnalla tavoitat yleisösi visuaalisen tarinankerronnan avulla. Luot ja kehität brändikuvaa ja työnantajamielikuvaa sekä autat kohderyhmääsi löytämään tuotteesi ja palvelusi suoraan puhelimelta. Instagram-mainonnassa hyödynnetään Facebookin mainostyökaluja, joten mainontaa voidaan kohdentaa yhtä tehokkaasti ja monipuolisesti. Instagram-mainonta tukee myös kokonaisvaltaista markkinointia, edistää hakukoneoptimointia ja kehittää luotettavuutta. 
 
Instagramin avulla näytät yleisöllesi olevasi aktiivinen ja kiinnostunut asiakkaistasi sekä luot yhteisöllisyyttä ja luotettavuutta yrityksesi ympärille. Nykypäivänä potentiaaliset asiakkaasi tutkivat sosiaalista mediaa osana ostopolkuaan ja kilpailuttavat some-presenssiä, usein kääntyen kilpailijoiden puoleen, mikäli yritystäsi ei näy Instagramissa.

Kenelle Instagram-mainonta sopii?

Instagram-mainonta sopii niin B2B- kuin B2C-yrityksille, jotka haluavat kehittää brändi- ja työnantajamielikuvaa sekä tavoittaa kohderyhmäänsä sopivia henkilöitä. Instagram-mainonta toimii erinomaisesti mm. Seuraavissa käyttökohteissa: 

  • Kampanjoiden mainonta
  • Työnantajamielikuvan edistäminen
  • Yrityksesi tarinan esille tuominen
  • Bränditietoisuuden kasvattaminen
  • Yhteisön luominen
  • Arvontojen ja muiden kilpailujen toteuttaminen
  • Tuote- ja palvelukehitys 

Instagram-mainonnan hyödyt

Tunnettuus

Mahdollisuus kasvattaa yrityksesi, tuotteesi tai palvelusi tunnettuutta. Instagram-mainonta antaa kohderyhmällesi tilaisuuden tutustua palveluusi ja tuotteeseesi suoraan puhelimeltaan.

Kehittää brändi- ja työnantajamielikuvaa

Herätä yrityksesi tarina eloon visuaalisen tarinankerronnan avulla.

Mahdollistaa mainosten näyttämisen oikealle kohderyhmälle

Instagram-mainonta on mahdollista kohdentaa mm. sijaintiin, demografiatietoihin, kiinnostuksiin ja käyttäytymiseen perustuen.

Luo yhteisöä brändisi ympärille

Yleisösi voivat olla vuorovaikutuksessa yrityksesi tuotteiden ja palveluiden kanssa kommentoimalla, tykkäämällä ja jakamalla sisältöäsi omille tileillensä.

Mahdollistaa asiakasrajapinnassa toimimisen

Tavoitat uusia asiakkaita ja ylläpidät olemassa olevia asiakassuhteita. Instagramissa toimiminen mahdollistaa myös asiakaspalautteen vastaanottamisen, joka edistää tuote- ja palvelukehitystä.

Konversiot

Lisää myyntiä sekä kasvattaa haluttuja toimenpiteitä, kuten mobiilisovellusten latausmääriä tai sähköpostilistalle rekisteröitymisiä. 

LinkedIn-mainonta

LinkedIn toimii maailman suurimpana asiantuntijoiden sosiaalisen median kanavana ja on siksi varteenotettava ehdokas osaksi yrityksesi B2B-markkinointia. Tältä alustalta tavoitat kansainvälisesti niin yritysasiakkaat kuin oikeat tekijät yrityksellesi. Pelkästään Suomessa LinkedInin käyttäjiä on jo yli miljoona, eli mahdollisuudet löytää uusia asiakassuhteita ja osaamista yrityksesi tarpeisiin on suuri. 

LinkedInin mainonnan eri muodot ja hyödyt

Sponsoroidut julkaisut

Tuotettavan sisällön, eli kuvien, videoiden ja tekstien kohdennettu mainonta.

  • Tavoitat laajan tai kohderyhmääsi rajatun yleisön
  • Lisää näkyvyyttä yrityksellesi uuden yleisön keskuudessa
  • Lisää liikennettä verkkosivustollesi
  • Mahdollistaa kohderyhmäsi vuorovaikutuksen julkaisuissa

Inmail eli suoraviestit 

Suoraviestit toimivat henkilökohtaisina viesteinä, jotka lähetetään suoraan kohderyhmääsi valittujen henkilöiden LinkedIn-postilaatikkoon.

  • Tavoittaa kohderyhmäsi yksilöt henkilökohtaisesti
  • Suoraviestit voidaan lähettää henkilön nimissä yrityksen sijaan
  • Viestien mukana voidaan lähettää selkeä CTA (call-to-action) nappi, jota painamalla viestin vastaanottaja saadaan lähemmäs haluttua lopputulosta. 
  • Suoraviestit lähtevät vain aktiivisille kohderyhmän jäsenille eli ne eivät jää roikkumaan passiivisten käyttäjien postilaatikkoihin.

Dynaamiset mainokset

Tietokoneversiossa toimiva mainosformaatti, joka erottuu muista mainoksista siten, että mainokseen saa käyttäjän oman profiilikuvan. Näin mainoksesta tulee persoonallisempi, ja se erottuu perinteisistä mainosmuodoista.  

  • Dynaamiset mainokset herättävät huomiota persoonallisemman ulkonäön ansiosta.
  • Lisää liikennettä verkkosivuillesi
  • Lisää seuraajia LinkedIn-tilillesi
  • Näkyvyyttä ja tunnettuutta 
     

Tekstimainokset

Tekstimainokset, eli “text ads” koostuu pelkästään tekstistä tai kuvista ja teksteistä. Ne saa näkyviin LinkedInin uutisvirran sijaan palvelun yläreunan tai oikean reunan bannereihin. Tekstimainoksen voi kohdata useassa sijainnissa, kuten pääsivulla, yritysten sivuilla, profiilisivuilla, ryhmien sivuilla sekä postilaatikossa.

  • Mahdollistaa lyhyen ja ytimekkään viestin asettelun, jolla osua kohderyhmäsi tarpeisiin.
  • Kehottaa kohderyhmääsi toimintaan
  • Maksat vain näyttö- ja klikkiperusteisesti
  • Mahdollistaa mainoksen ajastamisen ja näyttämisen tietylle ajanjaksolle 

Miten yrityksesi mainonnan kehittäminen etenee kanssamme?

Verkkomainonta alkaa aina suunnittelusta: Mitä mainonnalla tavoitellaan ja miten tavoitteisiin päästään? Kun tavoitteet, budjetti ja aikaikkuna ovat selvillä, voidaan määrittää sopivat mainoskanavat. Seuraavaksi luodaan tilit mainoskanavia varten, lisätään tileille käyttäjät ja laskutustiedot sekä asennetaan seurantatyökalut. Kun kanavat ja seurantatyökalut ovat käytössä, voidaan luoda ensimmäinen mainoskampanja. Kampanja koostuu asetuksista, kohdennuksesta ja itse mainoksesta. Mainostekstiä ja muuta materiaalia luodessa ja lisätessä on muistettava, että eri kanavilla toimii erilainen sisältö – hakukonemainonnassa ei käytetä kuvia ja Youtube-mainonnassa pääosassa on video.  

Mainonnan käynnistäminen ja toteuttaminen kanssamme voisi näyttää tältä:

1. Ilmainen konsultointi

Konsultoinnin ideana on kartoittaa yrityksesi liiketoimintaa sekä tarpeita ja tavoitteita mainonnalle, jotta voimme tarjota yksilöllisesti räätälöityä mainontaa juuri sinun yrityksellesi sopivasti.

2. Aloituspalaveri 

Ennen mainonnan toteuttamista pidämme aina yhteisen palaverin, jossa keskustelemme yhdessä muun muassa mainosten tyyliseikoista, kohdennuksesta sekä tavoitteista mainonnan läpiviennille. Samalla määritämme yhteistyömme suuntaviivat, virstanpylväät ja aikataulun.

3. Mainoskanavien luominen

Aloituspalaverin perusteella valitsemme yrityksellesi sopivat mainoskanavat ja luomme kyseisille alustoille tilit. Tilien luomisen lisäksi lisäämme käyttäjät sekä yritys- ja maksutiedot niille niin, että ne ovat valmiita mainostuksen käynnistämistä varten.

4. Seurantatyökalujen asentaminen ja käyttöönotto

Lisäämme yrityksesi verkkosivuille mainonnan konversioseurannan, joka tapahtuu asentamalla seurantatyökalut ja määrittämällä seurannan asetukset. Näiden avulla pääsemme tarkastelemaan tulevan mainonnan tuloksia.

5. Mainoskampanjoiden rakentaminen

Valitsemme tavoitteiden pohjalta mainoskampanjoille muun muassa sopivat mainosmuodot, kohderyhmät, kohdennukset (eli missä ja milloin mainoksia näytetään) sekä budjetin.

6.Mainosten rakentaminen

Suunnittelemme ja koostamme mainoksen sisällön ja visuaaliset elementit, eli tekstit ja kuvat tai videot, houkuttelevaksi ja eheäksi kokonaisuudeksi. 

7. Julkaisu

Kun kaikki on valmista ja vielä kertaalleen tarkastettu, voi mainoskampanjan julkaista. Tässä vaiheessa mainokset siirtyvät yleisön näkyviin ja me seuraamme aktiivisesti niiden suoriutumista. 

8. Seuranta ja kehitys

Seuraamme tuloksia, minkä perusteella kohdennamme ja jatkokehitämme mainontaa. Sosiaalisen median mainonnassa voimme myös vastata mainoksen yleisöltä saataviin kommentteihin tai kysymyksiin. Aina hyväkään idea ei välttämättä kuitenkaan toimi ja näin mainos saatetaan pysäyttää ennen suunniteltua määräpäivää tai budjetin kulutusta. Mainoksen “hylkäämisen” osaaminen tai sellaisen uudelleen rakentaminen kuuluu mainontaan olennaisesti.

9. Raportointi

Mainoskampanjoiden aikana ja/tai (aikaikkunasta riippuen) niiden päätyttyä tarkastelemme mainonnan tuloksia ja jaamme ne kanssasi selkeästi esitetyssä muodossa. Raportoinnin avulla saat kattavan tiedon mainosten menestyksestä pohjautuen erilaisiin mainonnan parametreihin (kuten klikkihinta) sekä mainonnan tuloksiin (konversiot). Mainonnan avulla saadun datan perusteella voi lisäksi toisinaan tehdä erilaisia johtopäätöksiä esimerkiksi siitä, mitkä yrityksesi palvelut tai tuotteet kiinnostavat kohderyhmääsi eniten. 

Laura ja Alina tekevät sosiaalisen median markkinoinnin töitä portailla

Artikkeleita verkkomainonnasta

mikä on domain authority

Mikä on Domain Authority?

Vaikka kuinka optimoisit on-page SEO:a eli sivuston sisäistä hakukoneoptimointia, kuten sivun sisältöä, kuvia ja otsikoita, se ei välttämättä riitä sijoittumaan ensimmäiselle sivulle Googlen hakutuloksissa. Google

Lue lisää