Verkkomainonta

Nopeaa ja tuloksellista näkyvyyttä asiantuntijoiden avulla. Tarjoamme Google Ads, Facebook, Instagram ja LinkedIn verkkomainontaa. 

Mitä on verkkomainonta?

Verkkomainonta pitää sisällään kaiken verkossa tapahtuvan maksetun mainonnan ja toimii tehokkaana mainonnan muotona, jossa kohderyhmäsi tavoitetaan nopeasti eri digitaalisia alustoja hyödyntäen. 


Useiden mainoskanavien ja –muotojen joukosta yrityksesi tulisi valita tarkasti ne oikeat kanavat, joissa tavoitat kohderyhmäsi parhaiten ja sinulle sopivimmalla tavalla. Mainonnan kautta pyrit ohjaamaan kohderyhmääsi kulkemaan digitaalisella ostopolullaan eteenpäin, kohti yrityksesi palveluita ja tuotteita. 


Verkkomainonta on tehokas tapa saada näkyvyyttä brändillesi, tuotteillesi ja palveluillesi. Toimivimmat ratkaisut luodaan yhteistyössä huolellisen markkinoinnin strategiatyön ja modernin markkinointiviestinnän kanssa.  

Meihin luottavat muun muassa...

Verkkomainonnan hyödyt

Verkkomainonnan mahdollisuudet ovat lähes rajattomat. Verkkomainonnan avulla tuot nopeasti näkyvyyttä yrityksesi palveluille, tuotteille tai tapahtumille lisäten myyntiä. 

  • Tavoittaa kohderyhmäsi nopeasti ja laajasti oikeassa paikassa oikeaan aikaan 
  • Mahdollistaa mainonnan kohdentamisen henkilöille, jotka todennäköisesti ovat kiinnostuneita tuotteistasi ja palveluistasi
  • Tavoittaa jo brändiisi törmänneitä henkilöitä (esimerkiksi verkkosivuvierailijasi) 
  • Suodattaa pois henkilöt, joita tuotteesi ja palvelusi eivät kiinnosta
  • Mahdollistaa liiketoiminnan kehittämisen dataan perustuen
  • Lisätä verkkosivujen liikennettä
  • Lisätä myyntiä
  • Lisätä tunnettuutta
  • Luoda ja edistää näkyvyyttä  

Haluatko keskustella mainonnan vaihtoehdoista sinun yrityksesi näkökulmasta?

Verkkomainontaa voi toteuttaa useissa eri kanavissa ja ymmärrämme, että oikeiden päätösten tekeminen voi tuntua haastavalta. Me autamme sinua valitsemaan oikeat, sinun yrityksellesi toimivimmat mainonnan muodot ja kohdennuksen sekä toteutamme ne sinulle.  


Voit varata kanssamme tapaamisen, jossa keskustelemme yrityksesi tarpeista ja teemme ehdotuksen tarpeisiisi sopivasta verkkomainonnasta. 

Miksi valita Folcan toteuttamaan mainontaa?

Sujuva ja helppo yhteistyö

Panostamme viestinnän selkeyteen ja reagoimme nopealla aikataululla yhteydenottoihisi. Toimimme myös läpinäkyvästi, eli tiedät jo yhteistyön alusta alkaen, että missä mennään, mitä tehdään ja milloin tapahtuu. 

Yksilöllistä palvelua

Toteutamme kaikki mainonnan projektit yksilöllisesti räätälöitynä. Emme käytä samaa mallia jokaisen asiakkaan kanssa, vaan mainonnan muoto ja sisältö määräytyy täysin yrityksesi kohderyhmiin, tarpeisiin ja budjettiin sopivaksi. 

Tuloksellinen toiminta

Teemme mainontaa strategisesti ja tulospohjaisesti. Tutkimme, analysoimme ja kehitämme yrityksellesi toteuttamaamme mainontaa koko mainoksen elinkaaren ajan aina suunnittelusta mainoskampanjan lopettamiseen – Työ ei lopu julkaisuun.  

Koulutamme

Tarvittaessa koulutamme yrityksesi henkilöstön ylläpitämään mainontaa ja autamme mainonnan ongelmien ratkaisuissa. 

Nuorekas ja dynaaminen yhteistyökumppani

Teemme työtämme intohimolla, asiakaslähtöisyys prioriteettina. Nuorekas tiimimme tuo mielellään myös uusia ideoita ja näkökulmia yrityksesi markkinointiin. Olemme ajan tasalla ja kehitämme osaamistamme vauhdilla muuttuvalla alalla jatkuvasti. 

Me teemme tuloksellista verkkomainontaa yhteistyössä kanssasi. Tehokkaasti toteutetun verkkomainonnan ja siitä saatavan datan avulla tunnistamme uusia kohderyhmiä, ymmärrämme nykyisiä asiakkaitanne, heidän tarpeitaan ja käyttäytymistään paremmin ja viestimme houkuttelevat edut oikeille kohderyhmille oikeaan aikaan.  

Salomon tekee digimarkkinoinnin töitä portailla

Miten yrityksesi mainonnan kehittäminen etenee kanssamme?

Verkkomainonta alkaa aina suunnittelusta: Mitä mainonnalla tavoitellaan ja miten tavoitteisiin päästään? Kun tavoitteet, budjetti ja aikaikkuna ovat selvillä, voidaan määrittää sopivat mainoskanavat. Seuraavaksi luodaan tilit mainoskanavia varten, lisätään tileille käyttäjät ja laskutustiedot sekä asennetaan seurantatyökalut. Kun kanavat ja seurantatyökalut ovat käytössä, voidaan luoda ensimmäinen mainoskampanja. Kampanja koostuu asetuksista, kohdennuksesta ja itse mainoksesta. Mainostekstiä ja muuta materiaalia luodessa ja lisätessä on muistettava, että eri kanavilla toimii erilainen sisältö – hakukonemainonnassa ei käytetä kuvia ja Youtube-mainonnassa pääosassa on video.   

Mainonnan käynnistäminen ja toteuttaminen kanssamme voisi näyttää tältä:

1. Ilmainen konsultointi

Konsultoinnin ideana on kartoittaa yrityksesi liiketoimintaa sekä tarpeita ja tavoitteita mainonnalle, jotta voimme tarjota yksilöllisesti räätälöityä mainontaa juuri sinun yrityksellesi sopivasti. 

2. Aloituspalaveri 

Ennen mainonnan toteuttamista pidämme aina yhteisen palaverin, jossa keskustelemme yhdessä muun muassa mainosten tyyliseikoista, kohdennuksesta sekä tavoitteista mainonnan läpiviennille. Samalla määritämme yhteistyömme suuntaviivat, virstanpylväät ja aikataulun. 

3. Mainoskanavien luominen

Aloituspalaverin perusteella valitsemme yrityksellesi sopivat mainoskanavat ja luomme kyseisille alustoille tilit. Tilien luomisen lisäksi lisäämme käyttäjät sekä yritys- ja maksutiedot niille niin, että ne ovat valmiita mainostuksen käynnistämistä varten. 

4. Seurantatyökalujen asentaminen ja käyttöönotto

Lisäämme yrityksesi verkkosivuille mainonnan konversioseurannan, joka tapahtuu asentamalla seurantatyökalut ja määrittämällä seurannan asetukset. Näiden avulla pääsemme tarkastelemaan tulevan mainonnan tuloksia. 

5. Mainoskampanjoiden rakentaminen

Valitsemme tavoitteiden pohjalta mainoskampanjoille muun muassa sopivat mainosmuodot, kohderyhmät, kohdennukset (eli missä ja milloin mainoksia näytetään) sekä budjetin. 

6.Mainosten rakentaminen

Suunnittelemme ja koostamme mainoksen sisällön ja visuaaliset elementit, eli tekstit ja kuvat tai videot, houkuttelevaksi ja eheäksi kokonaisuudeksi.  

7. Julkaisu

Kun kaikki on valmista ja vielä kertaalleen tarkastettu, voi mainoskampanjan julkaista. Tässä vaiheessa mainokset siirtyvät yleisön näkyviin ja me seuraamme aktiivisesti niiden suoriutumista.  

8. Seuranta ja kehitys

Seuraamme tuloksia, minkä perusteella kohdennamme ja jatkokehitämme mainontaa. Sosiaalisen median mainonnassa voimme myös vastata mainoksen yleisöltä saataviin kommentteihin tai kysymyksiin. Aina hyväkään idea ei välttämättä kuitenkaan toimi ja näin mainos saatetaan pysäyttää ennen suunniteltua määräpäivää tai budjetin kulutusta. Mainoksen “hylkäämisen” osaaminen tai sellaisen uudelleen rakentaminen kuuluu mainontaan olennaisesti. 

9. Raportointi

Mainoskampanjoiden aikana ja/tai (aikaikkunasta riippuen) niiden päätyttyä tarkastelemme mainonnan tuloksia ja jaamme ne kanssasi selkeästi esitetyssä muodossa. Raportoinnin avulla saat kattavan tiedon mainosten menestyksestä pohjautuen erilaisiin mainonnan parametreihin (kuten klikkihinta) sekä mainonnan tuloksiin (konversiot). Mainonnan avulla saadun datan perusteella voi lisäksi toisinaan tehdä erilaisia johtopäätöksiä esimerkiksi siitä, mitkä yrityksesi palvelut tai tuotteet kiinnostavat kohderyhmääsi eniten. 

Laura ja Alina tekevät sosiaalisen median markkinoinnin töitä portailla

Artikkeleita verkkomainonnasta

Hakukoneoptimoitu teksti

Hakukoneoptimoitu teksti on yksi osa laajempaa hakukoneoptimoinnin kokonaisuutta. Hakukoneoptimoinnilla tarkoitetaan kaikkia toimenpiteitä, joiden avulla verkkosivuston teknistä sekä sisällöllistä toteutusta pyritään edistämään hakukoneiden silmissä. Näiden toimenpiteiden

Lue lisää
mikä on domain authority

Mikä on Domain Authority?

Vaikka kuinka optimoisit on-page SEO:a eli sivuston sisäistä hakukoneoptimointia, kuten sivun sisältöä, kuvia ja otsikoita, se ei välttämättä riitä sijoittumaan ensimmäiselle sivulle Googlen hakutuloksissa. Google

Lue lisää