Sosiaalisen median markkinointi

Kasvata digitaalista näkyvyyttäsi, sitouta asiakkaitasi ja pysy kartalla kilpailijoistasi sosiaalisen median avulla.

Mitkä ovat sosiaalisen median hyödyt?

Sosiaalinen media on muodostunut yhdeksi nykypäivän digitaalisen markkinoinnin kulmakivistä, jota hyödyntämällä voit herättää brändisi tarinan eloon, tavoitat asiakkaasi, sitoutat heitä sekä pystyt tarkkailla kilpailijoitasi ja tuoda potentiaalisia ostajia verkkosivuillesi. Sosiaalinen media mahdollistaa myös tehokkaan tuote- ja palvelukehityksen asiakasrajapinnassa toimimisen ansiosta. 

Sosiaalisen median hyötyjä yrityksille ovat esimerkiksi:

  • Näkyvyyden vahvistuminen hakukoneissa
  • Helppo ja nopea tapa tavoittaa kohderyhmä
  • Uuden kysynnän luonti
  • Verkoston luominen
  • Orgaanisen näkyvyyden kasvattaminen
  • Mahdollisuus kohdentaa mainontaa
  • Helppo kanava asiakaspalautteen keruuseen
  • Potentiaalisten asiakkaiden sitouttaminen 
  • Liikenteen ohjaaminen verkkosivustolle
  • Brändin vahvistuminen
  • Kilpailijoiden toiminnan ja trendien seuranta

Herätä tarinasi eloon somessa

Sosiaalisesta mediasta eli somesta on tullut osa ostokulttuuriamme. Etsimme sieltä tietoa tuotteista tai palveluista, luemme arvosteluja ja vuorovaikutamme. 

Todennäköisesti myös potentiaaliset asiakkaasi viettävät aikaansa selaillen eri sosiaalisen median kanavia, koska sosiaalisen media on nykyään osa arkeamme. Erityisesti nuorten aikuisten keskuudessa sosiaalisen median käyttö on suurta, mutta nyt myös vanhempien ikäluokkien keskuudessa on sosiaalisen median käyttö alkanut yleistymään.

Miksi et siis hyödyntäisi sen tuomia mahdollisuuksia verkkonäkyvyyden ja liiketoiminnan kehityksessä? Sosiaalisen median avulla tavoitat yleisösi luontevasti, nopeasti ja kustannustehokkaasti. 

Samalla sosiaalisen median rooli kasvaa jatkuvasti markkinoinnissa, minkä takia some vaatii systemaattista tekemistä haluttujen tulosten saavuttamiseksi.  

Eri sosiaalisen median kanavien avulla voit tavoittaa ja ohjata ostoaikeisia kävijöitä yrityksesi verkkosivuille. Sosiaalinen media on myös mahdollistanut yrityksille tavan luoda ja kasvattaa omaa brändikuvaansa juuri heidän haluamallaan tavalla sekä toimia lähellä asiakkaitaan. 

Folcanin sosiaalisen median agentti

Some-agenttimme kehittävät yrityksellesi sosiaalisen median strategian, joka sisältää mm. kohderyhmäsi kartoittamisen, kilpailija-analyysin, oikeiden kanavien valitsemisen sekä sisältö- ja mainontasuunnitelman selkeyttämään tavoitteellista toimintaa sosiaalisessa mediassa.  

Sosiaalisen median agenttimme pystyvät myös tarvittaessa kouluttamaan yrityksesi henkilöstöä sosiaalisen median maailmassa. 

Mistä agenttiemme ammattitaito koostuu?

  • Liiketoiminnallesi sopivien some-kanavien valitsemisessa 
    Erikoistumme mm. Seuraaviin kanaviin, mutta autamme tarvittaessa muissakin some-kanavissa
    • Facebook 
    • Instagram
    • LinkedIn
  • Sosiaalisen median strategian koostamisesta
  • Sisältösuunnitelman koostamisesta
  • Kohderyhmän rakentamisesta, tavoittamisesta ja sitouttamisesta
  • Sisältöjen ja julkaisujen toteutuksesta
  • Aktiivisesta raportoinnista
  • Workshoppien ja koulutusten toteuttamisesta
  • Mainonnasta
  • Ylläpidosta
  • Asiakaspalvelusta

Palvelukokonaisuuden hinta määräytyy sen mukaan, kuinka laajan palvelupaketin kokoat itsellesi. Meidän some-agenttimme auttavat sinua kartoittamaan tarpeesi ja ehdottavat sinulle heidän mielestään parasta palvelukokonaisuutta sinun tilanteeseesi. Palvelukokonaisuutemme sisältää myös sosiaalisen median kokonaisvaltaisen mainonnan parhaiden tuloksien saavuttamiseksi, mutta halutessasi voit rakentaa yrityksesi tarpeiden mukaisen yksittäisiä palveluja sisältävän palvelupaketin itsellesi.

Miten sosiaalisen median markkinointi etenee kanssamme?

1.

Aloituspalaveri

Yhteistyömme alkaa aloituspalaverilla, jossa perehdymme liiketoimintaasi ja asetamme tavoitteet projektin läpiviennille. Samalla määritämme projektiin osallistuvien henkilöiden vastuualueet, virstanpylväät ja projektiaikataulun. 

2.

Sosiaalisen median strategia ja suunnitelma

Aloituspalaverin perusteella teemme tutkimuksen liiketoiminnastasi ja kehitämme sosiaalisen median strategian ja suunnitelman, jotka sisältävät mm. Yrityksesi kohderyhmän määrityksen, kilpailija-analyysin, oikeiden kanavien valitsemisen sekä sisältö- ja mainontasuunnitelman.

3.

Strategian ja suunnitelman läpikäynti

Käymme sosiaalisen median strategian ja suunnitelman läpi yhdessä, jotta varmistamme niiden vastaavan aloituspalaverissa määritettyjä linjauksia. Lisäksi selvitämme muut käytännön asiat jatkoa varten.

4.

Startti

Laitamme suunnittelutyön käytäntöön ja aloitamme valittujen sosiaalisten medioiden tilien rakentamisesta tai vaihtoehtoisesti kehitämme olemassa olevat tilit asianmukaisiksi. 

5.

Sopimuksen mukainen toiminta

Toteutamme yhteistyötämme sopimuksen mukaisesti eli seuraten toteuttamaamme sosiaalisen median strategiaa ja sisältösuunnitelmaa. Eli päivitämme sosiaalisen median tilejä, toteutamme mainontaa ja järjestämme tarvittaessa koulutuksia ja toteutamme asiakaspalvelua sosiaalisessa mediassa.

6.

Analysointi ja kehitys

Analysoimme käytössä olevista sosiaalisen median kanavista kerättyjä tuloksia ja kehitämme toimintaa jatkuvasti kanavista kerätyn ja analysoidun datan perusteella.

Tilaa ilmainen analyysi yrityksesi sosiaalisen median nykytilasta

Käymme analyysin kanssasi läpi 30min etäpalaverissa, minkä jälkeen lähetämme sen sinulle sähköpostiin. Analyysi ei sido sinua mihinkään.

Lue lisää sosiaalisen median markkinoinnista Folcanin blogista

Kasvata liiketoimintaasi vaikuttajamarkkinoinnilla

Jos et vielä ole arvioinut vaikuttajamarkkinointia osana laajempaa markkinointistrategiaa, nyt on hyvä aika aloittaa. Vaikuttajia voidaan käyttää esimerkiksi brändin tarinan jakamiseen tehokkaalla tavalla – tavoittamalla

Instagram ohje – Perusteet yrityksille

Instagram on muodostunut yhdeksi nykypäivän modernin markkinoinnin kulmakivistä, jota jokainen yritys voi hyödyntää liiketoimintansa kehittämiseen yritysmuodosta riippumatta. Instagram tarjoaa orgaanisen näkyvyyden kasvun, edullista mainontaa ja tukee kokonaisvaltaista markkinointia. Folcanin Instagram ohje -blogisarjassa puolestaan

Sosiaalisen median trendit 2020

Sosiaalisten medioiden alustat kehittyvät, algoritmit muuttuvat, käyttäjien sisältöjen kulutus nopeutuu, minkä takia mukana pysyminen voi olla ajoittain haasteellista. Tässä blogikirjoituksessa käymme läpi suosituimpien kanavien sosiaalisen median trendit 2020,