Sosiaalisen median markkinointi

Kasvata digitaalista näkyvyyttäsi ja tuo ostavia asiakkaita verkkosivuillesi säännöllisillä julkaisuilla

Sosiaalisen median markkinointi logo musta, jossa henkilöt keskustelevat puhekuplina verkossa

Herätä tarinasi eloon somessa

Missä asiakkaasi viettävät eniten aikaa päivässä? Todennäköisesti selaillen eri sosiaalisen median kanavia, sillä sosiaalisesta mediasta on tullut osa ostokulttuuriamme. Etsimme sieltä tietoa tuotteista tai palveluista, luemme arvosteluja ja vuorovaikutamme. Miksi et siis hyödyntäisi sen tuomia mahdollisuuksia verkkonäkyvyydessäsi ja liiketoiminnassasi? Sosiaalisen median avulla tavoitat asiakkaasi luontevasti, nopeasti ja kustannustehokkaasti.

Sosiaalisen median rooli markkinoinnissa kasvaa jatkuvasti ja vaatii systemaattista tekemistä, jotta sen avulla voidaan saavuttaa tuloksia. Sosiaalisen median kanavien avulla voit kasvattaa yrityksesi verkkosivujen kävijämääriä ja tavoittaa potentiaalisia asiakkaita helpommin. Sosiaalinen media on myös mahdollistanut yrityksille tavan luoda ja kasvattaa omaa brändikuvaa sekä toimia täysin asiakasrajapinnassa. 

Mitkä ovat sosiaalisen median markkinoinnin hyödyt?

  • Some-tiliesi potentiaalin maksimoiminen liidikanavana
  • Julkaisujen tehostuminen kohdentamalla
  • Yrityksesi some- ja hakukonenäkyvyyden paraneminen
  • Brändisi vahvistuminen
  • Yrityksesi myynnin kasvaminen

Sosiaalisen median agentti- palvelumme

Some-agenttimme valitsee yrityksellenne oikeat sosiaalisen median tilit ja kehittää sisältösuunnitelman, jotta somen tekemisestä tulee selkeää ja tuloksellista. Folcanin asiakkaana päätät itse, kuinka kattavan työnkuvan haluat agentille antaa.

Missä agenttimme ovat ammattilaisia?

  • Liiketoiminnallesi sopivien some-kanavien valitseminen
  • Sisältösuunnitelma
  • Kohderyhmän rakennus ja sitouttaminen
  • Sisältöjen ja julkaisujen toteutus
  • Raportointi 
  • Workshopit ja koulutukset
  • Mainonta 
  • Ylläpito 

Sosiaalisen median markkinoinnin hinta määräytyy sen mukaan, kuinka laajan palvelupaketin kokoat itsellesi.  

Sosiaalisen median markkinointi –
Miksi ulkoistaa se agentillemme?

  • Saat käyttöösi ammattitaitoisen some-agenttien tiimin
  • Kustannustehokas ratkaisu
  • Kaikki tekeminen on tavoitteellista ja tiedät, miksi toimenpiteitä tehdään
  • Vapautat omaa aikaasi ja pystyt keskittymään ydinliiketoimintaasi

3 syytä ulkoistaa sosiaalisen median markkinointi

LinkedIn, Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter, Youtube you name it! Tähän alle olemme listanneet 3 syytä, miksi mielestämme sosiaalisen median markkinointi kannattaa ulkoistaa.  

1 . Ajanpuute

Jos yritykselläsi on hankaluuksia löytää aikaa sosiaalisen median päivittämiseen, on sen ulkoistaminen erinomainen vaihtoehto. Nykypäivänä some on yksi vaikuttavimmista markkinointikanavista, mutta onnistunut some-markkinointi vaatii aikaa ja perehtymistä. Pelkkä olemassaolo somessa ei riitä, vaan tarvitaan aktiivisuutta ja vuorovaikutusta kohdeyleisön kanssa.  

Yrityksesi näkyvyyden kasvattamisessa ja kohderyhmän sitouttamisessa on erityisen tärkeää tehdä sisältösuunnitelma ja toteuttaa sitä säännöllisesti. Säännöllisillä julkaisuilla pysyt kohderyhmäsi mielessä ja pidät yllä kiinnostusta tuotettasi tai palveluasi kohtaan. 

2 . Haluat tavoittaa suuremman yleisön

Lähes jokainen meistä on läsnä ainakin yhdessä sosiaalisen median kanavassa. Vietämme viikoittain keskimäärin 8 tuntia sosiaalisessa mediassa. Vuonna 2017 Facebookilla oli noin 2,4 miljoonaa suomalaista käyttäjää päivittäin, YouTubella noin 1,1 miljoonaa, Instagramilla noin miljoona ja LinkedInillä 200 tuhatta. Nämä luvut ovat jatkuvassa kasvussa. 

Mitä, jos sinulla olisi mahdollisuus tavoittaa koko kohderyhmäsi yhdellä klikkauksella? Paremmalla sisällöllä ja tehokkaalla somen ylläpidolla tämä on mahdollista. Somen päivittäminen vaatii suunnitelmallista ja pitkäjänteistä tekemistä, mutta tulokset ovat sitäkin palkitsevampia. Jotta pystyt tavoittamaan suuremman yleisön somen avulla tulee sinun myös ymmärtää, että some kehittyy jatkuvasti: algoritmit vaihtuvat ja trendit muuttuvat. Tämä on yksi yleisimmistä syistä, miksi yritykset ulkoistavat somen ylläpidon ja sisällöntuotannon. Tehokkaaseen somen ylläpitoon tarvitaan aitoa kiinnostusta, pitkäjänteistä perehtymistä ja säännönmukaista tekemistä. 

3 . Sosiaalinen media linkittyy vahvasti verkkosivuihisi ja näkyvyyteesi Googlessa

Nykypäivän markkinoinnissa on inbound-markkinoinnilla tärkeä rooli. Inbound-markkinointi on markkinointimalli, joka pyrkii siihen, että potentiaalinen ostaja hakeutuu itse vuorovaikutukseen markkinoijan kanssa. Sosiaalisesta mediasta on tullut ihmisten ajanviettopaikka. Siitä syystä myös julkaisujen ja päivitysten sisältö tulee olla arvokasta vastaanottajalle. Mitä säännöllisemmin ja mitä parempaa sisältöä yritys pystyy tuottamaan, sitä helpompi sen on tuoda verkkosivuilleen liidejä hakukoneista sekä some-kanavista.

Ei hyvää sisältöä verkossa = ei näkyvyyttä hakukoneissa. Hakukoneet yhdistävät some-kanavasi yrityksesi verkkosivustoon. Tämä tarkoittaa sitä, että mitä aktiivisemmin toimit somessa ja muualla verkossa, sitä paremmin näyt hakukoneissa. 

Tilaa ilmainen sosiaalisen median kartoitus

Ilmaisen kartoituksen  ideana on antaa sinulle kattava käsitys siitä, miten yrityksesi voi hyödyntää sosiaalista mediaa entistä paremmin. Kartoitus ei sido sinua mihinkään. Lähetämme sen sähköpostiisi 3 päivän kuluessa pyynnöstä.