Välitön poistumisprosentti on Google Analyticsin mittari, jonka avulla voidaan tulkita mm. sivuston liikenteen laatua, käyttäjäkokemusta (UX), sisällön vaikuttavuutta ja liikenteenohjauksen tehokkuutta.
Sivuston välitöntä poistumisprosenttia voidaan hyödyntää sekä hakukoneoptimoinnin kehityksessä että konversio-optimoinnissa. Kyseessä on kuitenkin erittäin monimutkainen aihe, josta jopa alan asiantuntijat ovat eri mieltä. Tulkitse siis lukuja ja tee johtopäätöksien harkiten. Pyri aina aluksi analysoimaan tilanne mahdollisimman tarkasti ennen uusien toimenpiteiden/muutoksien tekoa.
Kiitoksia artikkelin lukemisesta!
P.S. Jos et ole vielä tarkastaneet sivustosi välitöntä poistumisprosenttia analytiikan mittarina, suosittelen tekemään sen viimeistään nyt.
Kiitoksia kirjoitukseni lukemisesta – toivottavasti siitä oli hyötyä!