Yksi turhautumista herättävistä asioista Instagramissa (etenkin yrityksillä) on, että liikenteen ohjausta ulos Instagramista ei ole tehty helpoksi. Klikattavia URL-osoitteita sallitaan vain yksi kappale per käyttäjä, joka sijaitsee profiilin “sivusto”-kohdassa.
Tästä huolimatta haluat kuitenkin hyödyntää tämän “sivusto”-kohdan yritystilisi biossa. Tämä on helppo tapa ohjata liikennettä haluamaasi kohteeseen, kuten esimerkiksi yrityksesi verkkosivuille.
Noh, miten saat käyttäjät klikkaamaan linkkiä biossasi? Viittaamalla siihen yksittäisten julkaisujesi kuvateksteissä. Olet todennäköisesti tässä vaiheessa nähnyt useaan otteeseen kuvatekstiin kirjoitettavan jotain vastaavaa, kuten “linkki biossa” tai “klikkaa linkkiä biossa”. Näin profiilin haltija yrittää ohjata sinua heidän profiiliinsa ja saada sinut klikkaamaan linkkiä.
Hyvä tapa edistää vuorovaikutusta/vuorovaikuttamista käyttäjien kanssa ja näyttää, että olet aktiivinen, on päivittää URL-osoitetta säännöllisin väliajoin. Kannattaa kuitenkin ilmoittaa käyttäjille linkin vaihdosta lisäämällä uusi julkaisu ja mainostamalla sitä tarinassasi, jotta mahdollisimman moni näkee linkin (voit myös hyödyntää maksullista mainontaa orgaanisen näkyvyyden lisäksi).
Näin vaihdat linkin profiilistasi: Mene aluksi profiiliisi ja klikkaa “muokkaa”. Sen jälkeen vain yksinkertaisesti syötä URL-osoite kokonaisuudessaan kohtaan “sivusto”. Lopuksi syötä haluamasi URL-osoite kohtaan “sivusto”.
Huom. Lyhennettyjen linkkien käyttö Instagramissa saattaa johtaa linkkien blokkaamiseen. Tämä on ilmeisesti tapauskohtaista, koska tämä jakaa mielipiteitä Instagram-käyttäjien keskuudessa. Jos olet huomannut lyhennettyjen linkkien toimivan, niin suosittelen lisäämään URL-osoitteeseen parametrejä (kuten utm_source, utm_medium ja utm_campaing), jotta pystyt seuramaan Instagram-tililtäsi saapuvaa liikennettä tarkemmin.
Vinkki konversioiden lisäämiseen: Instagram Shopping – Verkkokauppa Instagramissa.
(Kyseessä uusi ominaisuus, jonka avulla voit lisätä myyntiäsi sosiaalisessa mediassa)