Jaa asiantuntijavinkkejä toimialaasi liittyen:
Kerro vinkkejä lyhyesti ja napakasti toimialaasi liittyen, jotka ovat hyödyllisiä yleisöllesi. Hyödynnä tähän tekstiä ja grafiikkaa.
Esimerkki: Kuvaa itsestäsi Reels-video, jossa osoitat sormellasi kuva-alueen eri kohtiin ja lisäät editointivaiheessa vinkkejä osoittamaasi kohtiin.
Jaa tee-se-itse- sisältöä käyttäen tuotteitasi:
Näytä, miten jokin asia toteutetaan hyödyntäen yrityksesi tarjoamia tuotteita ja palveluita.
Esimerkki: Näytä Reels-videolla lyhyissä pätkissä vaihe-vaiheelta miten yrityksesi tuotteilla voidaan luoda, korjata tai kehittää jotakin.
Lisää relevantteja Hashtageja tavoittaaksesi enemmän ihmisiä:
Nyrkkisääntö: Muista käyttää sisältöäsi vastaavia hashtageja.
Esimerkki: Jos sisältösi kertoo vaatteista, lisää #hastagit, jotka vastaavat tuotteitasi. (#Paita, #mekko…) Muista myös tarkistaa, että näillä kyseisillä hashtageilla on aktiivisuutta. Tämän näet siinä vaiheessa, kun lisäät hashtageja. Instagram avaa pienen ikkunan, jossa näkyy kuinka paljon julkaisuja kyseisiin hashtageihin on merkattu.
Tuo sisältöä kulissien takaa:
Luo henkilökohtaisempia yhteyksiä seuraajiesi kanssa näyttämällä heille sisältöä kulissien takaa.
Esimerkki: Näytä miten menestyneimmät mainoskuvasi on toteutettu vaihe-vaiheelta, miten tuotteesi tehdään tai millainen tunnelma yrityksesi sisällä on.
Lisää Reelseihin AR-filttereitä ja emojeita:
Elävöitä Reels-videoa lisäämällä Instagramin tarjoamia AR-filttereitä, eli lisätyn todellisuuden elementtejä. Näitä ovat mm. Kaikki filtterit, joissa kuvan päälle tulee näkyviin grafiikkaa, tarroja, emojeita, tekstejä yms.
Kurkkaa esimerkkinä tilin @dunkin Reels-video.
Näytä tuotteesi tai palvelusi ennen- ja jälkeen:
Millaisia ennen- ja jälkeen videoita sinun toimialallasi voisi toteuttaa?
Esimerkki: Parturikampaamopalveluissa nähdään hyvin konkreettisesti ennen- ja jälkeen ero. Ensin kuvataan hiuksia ennen palvelun toteuttamista ja sitten näytetään mihin lopputulokseen päästään.
Yhdistele eri sovellusten sisältöjä ja tekniikoita:
Tiktok, Instagram, Snapchat ja moni muu sovellus tarjoaa laajasti erilaisia ominaisuuksia, joita voit lisätä videoihisi. Hyödynnä muiden alustojen ominaisuuksia yhdistelemällä niitä ja erotu joukosta.
Esimerkki: Snapchatista löytyy AR-filttereitä, joita Instagramsta ei löydy. Kuvaa lyhyt pätkä ensin Snapchatissa, tallenna se ja vie se Instagram-Reelseihin.
Editoi Reels-videosi myös muualla:
Halutessasi voit ladata Instagram-reelsisi ennen sen julkaisemista ja muokata sitä tarkemmin sinulle hyväksi todetussa editointisovelluksessa.
Esimerkki: Vie Instagram-Reels videosi toiseen editointisovellukseen, ja lisää yrityksesi logo, slogan tai muita brändielementtejä. Kun olet valmis, lataa se Instagram-Reelsiin.
Yup, Nope -trendi:
Lisää videoihisi tekstiä ja kysymyksiä, joihin vastaat nyökkäämällä tai pudistamalla päätä.
Esimerkki: Lisää Reels-videoihisi usein kysyttyjä kysymyksiä yrityksestäsi, joihin vastaat nyökkäämällä tai pudistamalla.
‘’Snappy tips” -trendi:
Etsi rytmikästä musiikkia ja napsauta sormiasi rytmin mukaisesti lisäten vinkkejä toimialaltasi
Esimerkki: Kuvaa Reels-video, jossa napsautat sormiasi musiikin rytmin mukaisesti. Joka kerta, kun napsautat sormiasi, tuo tekstiä lisää videoon, jossa jaat hyödyllisiä vinkkejä.
Naps* ‘’Hakukoneoptimointi kehittää sijoitustasi Googlessa’’
Naps* ‘’Sijoituksen kehitys Googlessa edistää myyntiä’’
Totta vai tarua -trendi:
Sama periaate kuin kohdassa ‘’Yup, Nope’’, mutta lisää Reels-videoihisi alaasi liittyviä myyttejä tai stereotypioita ja vastaa niihin nyökkäämällä tai pudistamalla päätä.
Esimerkki:
‘’Yrityksen verkkosivut ovat turhia’’ – Tässä kohtaa pudistat päätäsi.
‘’Hakukoneoptimointi edistää myyntiä’’ – Tässä kohtaa nyökkäät.