Yritykset voivat nykyisin mainostaa lukuisia eri markkinointikanavia hyödyntäen, mutta yleensä haastavinta on ymmärtää, missä vaiheessa potentiaaliset asiakkaat ovat ostopolullaan. Internetin ja varsinkin Googlen ansiosta me kaikki harkitsemme ja vertailemme ostopäätöksiä kokoajan pidempään ilman suoranaista kontaktia myyjiin tai yritysten muihin edustajiin. Ostajan tiedonetsintä, valintojen arviointi ja todellinen ostopäätös voivat kaikki tapahtua jo ennen kuin olet ehtinyt lukea tämän blogitekstin loppuun. Tämä on mahdollista, koska kaikki informaatio on nykyisin vain parin klikkauksen päässä. Valta on näin ollen siirtynyt asiakkaalle.
Mutta miten yrityksesi voi päästä markkinoinnin avulla vaikuttamaan tiedonetsintään, arviointiin ja ostopäätökseen jos kerran asiakkaat hoitavat kaiken tiedonhaun ja päätöksensä itse? Arvasit oikein. Nimittäin juuri inbound-markkinoinnin avulla.
Inbound-markkinointi tarjoaa yrityksille keinon markkinoida asiakkaan ehdoilla, tuoda lisäarvoa ostopolun eri vaiheisiin ja mahdollistaa aitojen asiakassuhteiden rakentamisen.
Käyn tässä blogitekstissä läpi, mitä inbound markkinointi on ja miten se eroaa outbound markkinoinnista sekä miten yrityksesi voi siirtyä kohti asiakaslähtöisempää markkinointia.