
YouTube-mainonta
Tässä tekstissä käydään läpi: Mitä on YouTube-mainonta? YouTube-mainonnalla tarkoitetaan maksettua näkyvyyttä YouTubessa, joka on toiseksi suurin hakukone heti
Tervetuloa kattavaan digimarkkinoinnin kirjastoon! Digimarkkinoinnin ammattilaisemme kirjoittavat viikoittain blogiimme kirjoituksia digimarkkinoinnista ja sen kehityksestä. Aiheet, joita käsittelemme kirjoituksissamme ovat muun muassa verkkosivut, hakukoneoptimointi, verkkomainonta ja sosiaalisen median markkinointi.
Tässä tekstissä käydään läpi: Mitä on YouTube-mainonta? YouTube-mainonnalla tarkoitetaan maksettua näkyvyyttä YouTubessa, joka on toiseksi suurin hakukone heti
Yksi tärkeimmistä asioista hakukoneoptimoinnissa on ymmärtää, mitä yrityksesi potentiaaliset asiakkaat hakevat hakukoneista. Tässä artikkelissa käymme
Bloggaaminen eli blogin kirjoittaminen on yritykselle loistava tapa tuoda esiin omaa asiantuntemustaan sekä tavoittaa uusia
Olet varmaan kuullut Applen uudesta iOS 14.5-päivityksestä? Tai huomannut Facebookin mainosten hallinnassa ilmoituksen, joka kehottaa valmistelemaan mainostilin
Vaikka yrityksesi brändi, palvelut tai tuotteet olisivat kuinka erinomaisia, ne eivät mene kaupaksi, jos niistä
Verkkosivujen päivittäminen ja ylläpitäminen ei ole enää työn ja tuskan takana, eikä sinun tarvitse olla
Tiedätkö mitä Growth hacking eli kasvuhakkerointi tarkoittaa? Vaikka et olisikaan täysin varma, olet takuulla kuullut
Google Search Console on Googlen tarjoama ilmainen työkalu, joka kertoo sinulle, miten sivustosi näkyy Googlessa,
Hakukoneoptimoinnin merkitys osana markkinointia kasvaa jatkuvasti, kun digitaalinen markkinointi vakiinnuttaa asemaansa yrityksen markkinoinnissa. Yksi hakukoneoptimointiin liittyvistä
Facebook Business Manager on työkalu, joka vähitellen alkaa kuulua jokaisen yrityksen markkinoinnin työkalupakkiin. Business Managerissa
Työnantajamielikuva on näkymä yrityksen jokapäiväiseen elämään. Sen ympärillä pyörivät asiat kuten yrityksen visio, yrityksen toimintaperiaatteet
Facebook-kauppa tuo yrityksille loistavan mahdollisuuden myydä tuotteita ja palveluita Facebookin ja Instagramin kautta esimerkiksi ottamalla
Etsimme some- ja hakukonemainonnan osaajaa kehittymään tiimimme! Haluatko kasvaa kehittyä ja kasvaa kanssamme hakukone- ja
Etsimme digitaalisen markkinoinnin moniosaajaa kasvamaan tiimiimme! Haluatko kasvaa kanssamme digitaalisen markkinoinnin huippuosaajaksi? Asiantunteva ja energinen digimarkkinoinnin tiimimme etsii vahvistusta
Instagram-Reels on uusi koukuttava ominaisuus Instagramin sisällä, mikä perustuu pääsääntöisesti 15-30 sekunnin mittaisiin viihdyttäviin ja
Opi käyttämään sisältömarkkinointia osana yrityksesi markkinointistrategiaa. Mitä on sisältömarkkinointi? Miksi sitä kannattaa hyödyntää ja miten? Nämä
Google Analytics 4 (GA4) on täysin uusi Google Analytics -versio, joka hyödyntää Firebasea. GA4: n
Suuri osa yrityksen verkkosivujen vierailijoista lähtee pois tekemättä toivottua toimintoa, eli konvertoituu. Remarketing (suomeksi uudelleenmarkkinointi)
Verkossa toimivat yrittäjät tietävät, että aina on jotain, mitä he voisivat tehdä kasvattaakseen passiivisten rahavirtojen
Videoiden hyödyntäminen verkkosivuilla ja somessa on tullut yhä enemmän ja enemmän osaksi yritysten digitaalista markkinointistrategiaa.
Exact match domain (EMD) on verkkotunnus, joka sisältää koko hakutermin, jolla yrität sijoittua Googlen orgaanisissa
Hakukoneoptimointi on prosessi, jonka päämääränä on saada orgaanista näkyvyyttä yrityksellesi ja parantaa käyttäjäkokemusta. Hakukoneoptimointi viittaa
Instagram on muodostunut yhdeksi modernin markkinoinnin kulmakiveksi, jota jokainen yritys voi hyödyntää liiketoimintansa kehittämiseen. Instagram
Local SEO eli paikallinen hakukonenäkyvyys tarkoittaa hakukoneoptimointia, jonka tarkoituksena on tavoittaa asiakkaita läheltä omaa toimipistettä,
Konversioseuranta tarkoittaa verkkosivujen konversioiden seurantaa. Konversiolla tarkoitetaan (lyhyesti) sitä, kun kävijä suorittaa toivotun ja mitattavan
Instagram on muodostunut yhdeksi modernin markkinoinnin kulmakivistä, jota jokainen yritys voi hyödyntää liiketoimintansa kehittämiseen yritysmuodosta
Jos et vielä ole arvioinut vaikuttajamarkkinointia osana laajempaa markkinointistrategiaa, nyt on hyvä aika aloittaa. Vaikuttajia
Instagram on muodostunut yhdeksi nykypäivän modernin markkinoinnin kulmakivistä, jota jokainen yritys voi hyödyntää liiketoimintansa kehittämiseen yritysmuodosta
Google Discovery Ads on uusi Googlen lanseeraama mainostyyppi, joka on nyt keväällä julkaistu maailmanlaajuisesti mainostajien
Digitaalinen asiakaskokemus on asiakaspolun aikana asiakkaan ja yrityksen välillä käydyn vuorovaikutuksen tulos. Digitaalinen asiakaskokemus on
Laskeutumissivu on verkkosivustosi yksittäinen sivu, jolle kävijä saapuu ensimmäisenä klikattuaan mainostasi. Hyvä laskeutumissivu sisältää selkeän
Sosiaalisen median trendit 2021 – Mitä sinun tulisi tietää? Sosiaalisen median kehitys etenee huikeaa tahtia,
Verkkomyynti ja –markkinointi on tämänhetkisessä maailmassa, ainakin osana yrityksen myyntitoimia, erittäin tärkeää. Viimeistään poikkeusolojen lukitessa
Paytrail arvioi viime vuonna verkkokaupan arvon Suomessa olleen 13,8 miljardia euroa (Lähde: Paytrail by nets,
Vaikka kuinka optimoisit on-page SEO:a eli sivuston sisäistä hakukoneoptimointia, kuten sivun sisältöä, kuvia ja otsikoita,
Nettisivut ovat muutakin kun kaunis käyntikortti – niiden tehtävä on myös toimia myynnin oikeana kätenä
Olet saattanut huomata, että verkkosivuston päivityksen yhteydessä tehdyt muutokset (oli kyseessä joko järjestelmän tai sisällön
Mainonnan seuranta on välttämätöntä, jotta voidaan tarkastella puolueettomasti mainonnan menestymistä ja tuloksellisuutta. Viime blogissa käsittelimme
Google Ads mainonta tarkoittaa mainontaa Googlessa, sen hakukoneessa ja ympäri internetiä esimerkiksi verkkosivujen reunoissa klikattavissa
Poikkeustilanteen johdosta verkkoshoppailun suosio on kasvanut hurjaa vauhtia, minkä vuoksi verkkokaupan näkyvyys hakukoneissa on erityisen
Elämme poikkeuksellista aikaa, jota harva osasi etukäteen ennustaa. Ihmisten liikkumista on rajoitettu eri tavoin ympäri
Yksi suurimmista riskeistä sivustosi saavuttamalle Google näkyvyydelle on sivustouudistus. Tässä artikkelissa käymme läpi asiat, joihin
Instagram – yksi aikakautemme suurimmista sosiaalisen median kanavista, jonka suosio on vain kasvanut entisestään. Kanava,
YouTube-markkinointi tarkoittaa lyhykäisyydessään YouTube-videoiden käyttämistä yhtenä markkinointikanavana. Miksi juuri YouTube? YouTube on internetin toiseksi suosituin
Hakukoneiden merkitys yhtenä aikakautemme tärkeimpänä tiedonlähteenä kasvaa entisestään ihmisten käyttäessä enemmän aikaa verkossa selailuun. Tämä
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty – tämä lausahdus pätee myös digitaalisessa markkinoinnissa. Digitaalisen markkinoinnin suunnittelu
Miksi otsikoinnilla on merkitystä? Otsikko on ensimmäinen osa mainos- tai blogitekstiäsi, jonka henkilö lukee. Se on usein ensivaikutelma
Sähköpostimarkkinoinnilla tarkoitetaan nimensä mukaisesti markkinointia sähköpostin välityksellä. Oikein käytettynä sähköpostimarkkinointi on persoonallinen ja tietyllä tapaa läheisen asiakastuntemuksen
Etsimme WordPress osaajaa, jolla on halu kehittyä verkkokehityksen ammattilaiseksi! Oletko intohimoinen WP-developer? Haluatko kehittyä verkkosivujen suunnittelemisessa, toteuttamisessa
SEO eli hakukoneoptimointi tunnetaan markkinoinnin alati muuttuvana kenttänä, jossa Google sanelee säännöt. Algoritmit vaihtuvat, markkinoijat
Digimarkkinoinnista ja erityisesti markkinoinnista verkossa on tullut oleellinen osa yrityksien markkinointia. Internetin käyttö on yli
Välitön poistumisprosentti eli englanniksi ”Bounce rate” on mittari Google Analyticsissä, joka kertoo prosenttiosuuden niistä käyttäjistä,
Mitä verkkosivujen optimoinnilla oikeastaan tarkoitetaan? Verkkosivujen optimointi tarkoittaa teknisiä ja markkinoinnillisia toimenpiteitä, joilla pyritään hankkimaan
Jos yrität hallita hakukonemainontaa, etenkin Google Adsia, tarvitset vankan ymmärryksen laatupisteistä. Tämä johtuu siitä, että
Google-mainonnan houkuttelevuuden pohjana on Googlen dominoiva asema hakukonemarkkinoilla. Google on selvästi eniten käytetty ja parhaiten tunnettu hakukone. Esimerkiksi nettisivuja Googlesta löytyy reilut
Hei kaikki blogimme uskolliset lukijat ja hyvää vuoden 2020 alkua! Toivottavasti joululomat sujuivat hyvin ja
Uusi vuosi ja uusi vuosikymmen ovat aivan oven takana. Miten verkkosivutrendit kehittyvät vuodesta 2019 vuoteen
Verkkokaupan maksutavat – Miten valita palveluntarjoaja? Verkkokaupan maksutavat ovat olennainen osa verkkokaupan rakennetta ja kriittinen
WooCommerce-verkkokauppa 11 syytä valita WooCommerce Verkkokauppojen suosio on kasvanut huomattavasti viimeisen vuoden aikana vallitsevan tilanteen
Digimarkkinointia tuloksellisesti – Ota kaikki hyöty irti markkinoinnistasi! Digimarkkinointia tuloksellisesti tehdäkseen on ensin tiedettävä, että
Mitä on Digitaalinen markkinointi? Näillä keinoilla pääset alkuun Digitaalisen transformaation myötä ostokäyttäytyminen on jatkuvassa muutoksessa.
Facebook-mainonta – mistä rakentuu hyvä ja tuloksellinen mainos? Opas 2020 Oikein toteutettuna Facebook-mainonta on oiva
Instagram – Täydellisen profiilin anatomia Miljardi aktiivista käyttäjää, josta 80% seuraa yritystiliä Instagramissa! Markkinoijat eivät
Instagram SEO – Tunnistatko nämä 10 vähemmän käytettyä tekniikkaa? Instagram on yksi tärkeimmistä ja trendikkäimmistä
Paljon kävijöitä verkkosivuilla, mutta ei myyntiä? Keskity näihin asioihin! Hei verkkosivun omistaja tai ylläpitäjä, Jos jokin
Uudelleenohjaukset verkkosivuilla – Älä hukkaa kävijöitä tai hakukoneita! Miksi uudelleenohjaukset ovat tärkeässä roolissa sivustouudistuksessa? Ne
(not provided) -hakusana kävijäseurannassa Kävijäseurantaa tarkasteltaessasi olet saattanut törmätä orgaanisen liikenteen kohdalla (not provided) -hakusanaan.
Google Analytics perusteet Google Analytics perusteet -blogissa kerromme, mistä analytiikan käytössä kannattaa lähteä liikkeelle ja
Mikä on digitaalinen asiakaspolku? Opas digitaalisen asiakaspolun määrittämiseen Digitaalinen asiakaspolku tarkoittaa sitä prosessia, jonka asiakas
LinkedIn vs. Facebook: Kumpi on parempi kanava b2b-markkinointiin? Olet saattanut huomata, että Facebook on enemmän
Mikä on konversio? Miksi digimarkkinoinnissa puhutaan aina konversioiden tärkeydestä? Oletko asettanut digimarkkinoinnillesi konkreettisia tavoitteita, joihin
SEO Mythbusting – Ajankohtainen videosarja Googlelta Google on julkaissut heidän omalla YouTube-kanavallaan videosarjan nimeltä ”SEO
Digimarkkinoinnin trendit vuonna 2019 -Katsaus tähän vuoteen ja sen yli Mitä digimarkkinoinnin saralla oikein tapahtuu?
Miksi hyvä tarjouspyyntö takaa onnistuneen verkkosivuprojektin? Huomioi nämä 9 kohtaa tarjouspyynnössä Millainen tarjouspyyntö verkkosivuista tuottaa
WordPress-tietoturva pähkinänkuoressa Miksi WordPress-tietoturva on tärkeä asia? Googlatessasi hakutermin “WordPress-tietoturva” löydät tolkuttoman paljon eri neuvoja.
Mitä on inbound-markkinointi ja miksi se on kannattavaa? Inbound on menetelmä, joka mahdollistaa asiakaslähtöisen markkinoinnin.
Sosiaalisen median strategia – Opas tulokselliseen somettamiseen Mikä on sosiaalisen median strategia ja onko sen
Henkilöbrändi osana PK-yrityksen markkinointistrategiaa Vaikka henkilöbrändi ei ole uusi asia, sosiaalinen media on antanut meille
Mitä Copywriting oikein on? Miksi copywriting on tärkeä osa yrityksesi markkinointia? Miten copywriterin tuottaman sisällön
Yrityksen markkinointistrategia ja sen toteuttaminen Mikä on yrityksen markkinointistrategia? Miten se eroaa markkinointisuunnitelmasta? Markkinointistrategia vastaa
Sosiaalisen Median Kanavat – Top 6 tärkeintä kanavaa Sosiaalisen median kanavat lisääntyvät jatkuvasti. Kanavia on
Hakukoneoptimoinnin hinta – mitä eroa on halvalla ja kalliilla hakukoneoptimoinnilla? Jos et halua tai ehdi
Sosiaalisen median hyödyt yritykselle Sosiaalisesta mediasta ja sen tärkeydestä puhutaan paljon. Mitkä ovat oikein sosiaalisen
Yrittäjyys – Miksi ryhdyin yrittäjäksi nuoresta iästä huolimatta? Rasmuksen tarina Folcanin perustajana. Miksi yrittäjyys? Millaista
Ostajapersoonat muodostavat yrityksesi kohderyhmän ”Tunne asiakkaasi” on yksi liiketoiminnan perussäännöistä. Ostajapersoonien avulla opit tuntemaan nämä
Verkkosivujen hinta – Mistä se oikein koostuu? Verkkosivujen hinta koostuu monesta eri osa-alueesta. Miten näitä hintoja kuuluisi sitten
Verkkosivu-uudistus: Muistilista vuodelle 2019 Kolkuttaako verkkosivu-uudistus nurkan takana? Tässä blogissa kerromme, mitä sinun tulee ottaa
Mikä on domain eli verkkotunnus ja miten se oikeastaan toimii? Oletko ikinä miettinyt, mikä domain
Miksi verkkosivut ovat yrityksesi tärkein jakelukanava vuonna 2019? Oletko ikinä miettinyt, miksi verkkosivujen tärkeyttä kailotetaan
GOOGLE-NÄKYVYYS:Miten pääsimme Googlessa kolmannelle sijalle lähes kahden miljoonan hakutuloksen joukosta? Google-näkyvyys on kovasti keskusteltu aihe
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.