Sisällöntuotanto

Oikein kohdennetulla sisällöntuotannolla puhuttelet kohderyhmääsi, sitoutat heidät, kasvatat näkyvyyttäsi hakukoneissa ja lisäät myyntiäsi.

Laadukas sisällöntuotanto kiinnittää kohderyhmäsi huomion, herättää heissä tunteita ja tuo lisäarvoa.

Sisällöntuotanto tuo liiketoimintasi lähelle tavoiteltavaa yleisöä ja kiteyttää arvolupauksesi.  

Oikein tehdyn sisällöntuotannon hyödyt:

  • Kiinnittää kohderyhmäsi huomion 
  • Lisää orgaanista näkyvyyttä
  • Herättää tunteita ja luo positiivista kuvaa yrityksestäsi 
  • Tuo lisäarvoa kohderyhmällesi
  • Kasvattaa yrityksesi luotettavuutta
  • Mahdollistaa asiantuntevuuden esilletuonnin
  • Edistää näkyvyyttä hakukoneissa
  • Edistää potentiaalisten asiakkaiden kulkua digitaalisella ostopolullaan 
     

Millaista sisällöntuotantoa tarjoamme?

  • Hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto
  • Myyntitekstejä 
  • Artikkelit ja blogikirjoitukset verkkosivuillasi 
  • Uutiskirjeet 
  • Tuoteselosteet 
  • Referenssitarinat 
  • Sosiaalisen median tekstisisällöt 

Miten sisällöntuotannon projekti etenee kanssamme?

1. Aloituspalaveri: tarpeen ja resurssien kartoitus

2. Budjetin ja palvelukokonaisuuden koostaminen

3. Suunnittelupalaveri

4. Toteutus

5. Kaksi tarkistuskierrosta

6. Julkaisu

Hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto

Hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto – Sisällön tuottamista, joka on suunniteltu vastamaan kohdeyleisösi hakuja ja hakukoneiden vaatimuksia. Hakukoneoptimoidun sisällöntuotannon tavoitteena on nostaa sijoitustasi Googlessa kasvattaen näkyvyyttäsi ja tuoda potentiaalisia asiakkaita sivustollesi. Sisältöä tuotettaessa on otettava huomioon, että sisältö luo arvoa ja on merkityksellistä sekä kohdeyleisön että hakukoneen näkökulmasta katsottuna. 

Hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto kattaa seuraavat asiat: 

  • Avainsanatutkimus  
    Valitaan hakusanat, joiden ympärille sisältö rakennetaan
     (linkki blogiin – avainsanatutkimus) 
  • Sisältösuunnitelma 
    Suunnitellaan sisältö vastaamaan a
    vainsanatutkimuksessa valittuja hakusanoja ja linkitetään ne hakusanat keskenään yhtenäiseksi kokonaisuudeksi.
  • Sivuston rakenteen suunnittelu 
    Suunnitellaan sivusto (esimerkiksi blogi) vastamaan hakukoneiden asettamia kriteereitä. 
  • Toteutus 
    Tuotetaan sisältö hakukoneiden määrittämien kriteereiden ja sisältösuunnitelman pohjalta
     
  • On-Page tekstin optimointi 
    Optimoidaan sivun muu sisältö (linkit, kuvat jne.)
     

Artikkelit ja blogikirjoitukset

Verkkosivuilla säännöllisesti julkaistavat artikkelit ja blogikirjoitukset parantavat näkyvyyttäsi Googlessa, lisäävät liikennettä verkkosivuillasi ja tekevät tuotteesi/asiantuntemuksesi tunnetuksi. Parhaan tuloksen saat, kun tekstituotanto on suunnitelmallista, tavoitteellista ja hakukoneisiin optimoitua. Osuvat artikkelit ja blogitekstit erottuvat myös sosiaalisen median sisältötulvasta. Yrityksen ulkopuolinen kirjoittaja on hyvä valinta monesta syystä: taitava kirjoittaja auttaa löytämään kohderyhmän näkökulmasta kiinnostavimmat aiheet ja terävimmät kärjet – hyvin kirjoitettu ja rakenteeltaan ehjä teksti jää mieleen ja innostaa tutustumaan yrityksen sisältöihin jatkossakin.

Tutustu Folcanin blogiin!

Uutiskirjeet

Uutiskirje on yritykselle nopea ja kustannustehokas keino tavoittaa kohderyhmä, löytää uusia asiakkaita ja lisätä myyntiä. Säännöllisesti sähköpostiin kilahtava tietopaketti on parhaimmillaan informatiivinen, ajatuksia herättävä, visuaalisesti miellyttävä ja virheetön. Ytimekkäät ja hyvin kirjoitetut tekstit tempaavat nopeasti mukaansa ja johdattelevat lukijan yrityksen verkkosivuille lukemaan aiheesta lisää. Uutiskirje on yksi parhaista keinoista lisätä liikennettä yrityksen verkkosivuille. asiakkaat ostaviksi asiakkaiksi. 

Tuotetekstit

Hyvä tuoteteksti vastaa juuri niihin kysymyksiin, joista asiakas on kiinnostunut ja innostaa näin ostopäätöksen tekoon. Oikein laadittuna tuoteteksti lisää hakukonenäkyvyyttä ja nostaa myyntilukuja. Tuotetekstin tulee olla paitsi informatiivinen myös tarpeeksi pitkä. On tärkeää, että se vastaa kaikkiin kysymyksiin, jotka asiakasta mahdollisesti arveluttavat. Taitava kirjoittaja kiteyttää tuotteen tärkeimmät ominaisuudet mielenkiintoisesti ja myyvästi. 

Referenssitarinat

Mitä asiakkaasi ajattelevat palveluistasi? Referenssitarinat eli muiden asiakkaiden aidot kokemukset vaikuttavat merkittävästi ostopäätökseen. Referenssitarinat jäävät mieleen ja antavat varmuutta valintoihin. Kun joku on jo aikaisemmin ostanut tuotteen tai palvelun onnistuneesti, tunne riskin ottamisesta vähenee. Onnistunut referenssitarina herättää kohderyhmän mielenkiinnon jo otsikkotasolla ja innostaa tutustumaan yritykseen ja sen tuotteisiin tarkemmin. 

Paperilintu | Maria Rautio

Toteutamme sisällöntuotannon yhteistyössä Paperilinnun (linkki sivulle) Marian kanssa.  

Maria Rautio (FM) on pitkän linjan viestinnän ammattilainen ja sisällönsuunnittelija. Hänellä on myös vahva toimittajatausta aikakauslehtimaailmasta. Marian erityisosaamista on strateginen tarinankerronta eli yrityksen tavoitteiden tukeminen mieleenpainuvilla sisällöillä. Sisällöntuottajana Maria on taitava tunnistamaan olennaisen tiedon vastaanottajan näkökulmasta. Hän tuo sujuvasti tekstiin asiakkaan äänen ja luo sisältöjä, joihin tartutaan. 

Tutustu Marian osaamiseen LinkedIn:ssä.

Miten sisällöntuotannon hinta määräytyy?

Sisällöntuotannon hinta on arvioltaan 80 e/h. Projektin kokonaishinta tai hintahaarukka määritellään alkupalaverissa määriteltyjen tavoitteiden ja arvioidun työmäärän pohjalta. Toteutamme sisällöntuotannon aina tarpeittesi mukaisesti. Hintaan sisältyy tarvekartoitus, suunnittelutapaaminen, toteutus ja kaksi tarkistuskierrosta.  

Lue lisää digimarkkinoinnista blogistamme

Videomarkkinointi 2020

Videoiden hyödyntäminen verkkosivuilla ja somessa on tullut yhä enemmän ja enemmän osaksi yritysten digitaalista markkinointistrategiaa. Videomarkkinointia käytetään tuotteiden ja palvelujen markkinointiin, yleisön sitouttamiseen eri kanavissa,

Lue lisää