Instagram-bio on tilisi kulmakivenä toimiva esittelyteksti, joka tulee näkyviin profiilissasi tilisi nimen ja kuvan alle.
Instagram-bio yritykselle on kuin hissipuhe, jonka avulla sinun tulisi vakuuttaa kohderyhmäsi aktivoitumaan, eli seuraamaan Instagram-tiliäsi tai vuorovaikuttumaan Instagram-tilisi ja sen sisällön kanssa.
Bion tulisi sisältää lyhyt ja osuva esittelyteksti yrityksestäsi ja syyn siihen, miksi muiden tulisi seurata sitä.
Huom! Tilisi tiedot ja tuotettava sisältö tulisi luoda arvoa kohderyhmillesi jo aina biosta lähtien.
Instagram-Bioon on tärkeää avata yhteenvetoa seuraavista kysymyksistä:
- Mistä tilissä on kyse?
- Keitä te olette?
- Mitä tarjoatte yleisöllesi ja mitä odottaa tulevalta sisällöltä
- CTA (Call-To-action) (esim. linkki verkkosivuille tai blogiin)
Nyrkkisääntö: Bion sanamäärä on 120 sanaa, eli suunnittele tiivis esittely huolella, jotta saat nostettua tärkeimmät asiat esille.