Tarjouspyynnössä on tärkeää välittää tieto riittävällä tarkkuudella siitä, mitä sivustolle halutaan. Usein tämä pohdinta kannattaa jakaa kahteen:
Sivupohjiin: Mitä sivuja verkkosivuilta löytyy? Näitä ovat esimerkiksi etusivu, palvelu-/tuotesivut, uutiset ja yhteydenotto…
Toiminnallisuuksiin: Mitä toiminnallisuuksia sivuilta löytyy? Näitä ovat esimerkiksi hintalaskuri, palautelomake, sosiaalisen median feedi ja erilaiset integraatiot…
Suosittelen myös miettimään, mitä toimintoja nykyisillä sivuillasi on, mitkä niistä ovat toimineet ja mitä toivot lisää uusitulta sivustolta. Hakukoneoptimoinnin, mobiilikäytettävyyden, ilmeen tai käyttäjäystävällisyyden kehittäminen ovat esimerkkejä parannuksista.
Kokemuksesta voin sanoa, että tämä kuulostaa helpommalta kuin se oikeasti on. Sen takia mieti tarkkaan sivuja ja toimintoja listatessa “auttaako tämä minua saavuttamaan edellä määrittämäni tavoitteet?”